دسترسی به سیاست‌گذاری طرح‌های عمرانی اصفهان در سامانه رصا

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: مصوبات طرح های عمرانی ۱۴ سال گذشته، در سامانه رصا بارگذاری شده است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خروجی و ماحصل برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری و کمیسیون بررسی طرح‌های عمرانی در شهرداری اصفهان که چهارشنبه هر هفته با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و کمیسیون مذکور متشکل از معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان هم‌زمان با شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری طرح‌های عمرانی به‌صورت هفتگی در محل معاونت شهرسازی و معماری برگزار می‌شود، با تلاش همکاران این معاونت در قالب صورت‌جلسات گردآوری و قابل رصد شده است.

وی افزود: تاکنون از مجموع ۲۴۱۶ دستورجلسه پرداخته شده، ۱۶۰۱ صورت‌جلسه به‌صورت برخط در دسترس مدیران است و مدیران شهرداری به خروجی ۱۴ سال برگزاری این جلسات از سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۲ دسترسی دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تاکنون ۳۴۹ جلسه شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری طرح‌های عمرانی و ۳۴۴ جلسه کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌های عمرانی در شهرداری اصفهان تشکیل و در مجموع ۲۴۱۶ دستور جلسه در این جلسات مطرح شده است.

وی تصریح کرد: از طرح‌های شاخص که در شورای سیاست‌گذاری و کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌ها مطرح شده است، می‌توان به طرح پل‌ها، معابر، فضاهای سبز، حلقه‌های ترافیکی و پایانه‌ها اشاره کرد.

مهدویان با بیان اینکه با توجه به اهمیت تشکیل بانک مصوبات شورا و کمیسیون که بخشی از حافظه تاریخی سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان طی ۲۰ سال گذشته است، ادامه داد: دسترسی آسان و سریع به‌صورت برخط، داشبورد مصوبات شورای سیاست‌گذاری و کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌ها راه‌اندازی شد و این سامانه دارای قابلیت جست‌وجو بر اساس تاریخ، عنوان، نوع جلسه و مصوبات است، همچنین تصویر تمام مصوبات در این سامانه قابلیت مشاهده و دانلود دارد که مدیران شهری را از مراجعه به سایر اشخاص جهت اطلاع از مصوبات بی‌نیاز می‌کند.

وی با بیان اینکه مصوبات طرح‌های عمرانی ۱۴ سال گذشته در سامانه رصا به نشانی rasa.isfahan.ir بارگذاری شده است و در دسترس مدیران شهری قرار دارد، تصریح کرد: از سال ۱۳۸۳ با طرح پیشنهادی شورای اسلامی شهر اصفهان، شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری طرح‌های عمرانی و کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌ها در شهرداری اصفهان تشکیل شد و شورای سیاست‌گذاری که ریاست آن با شهردار اصفهان و دبیر آن معاون شهرسازی و معماری است، عهده‌دار تمام وظایف و فعالیت‌های مرتبط با سیاست‌گذاری، اولویت‌بندی و تصمیم‌گیری تهیه طرح‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌ها نیز عهده‌دار تمام فعالیت‌ها و وظایف مرتبط با بررسی و تصویب طرح‌های عمرانی است.

کد خبر 683405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.