استقرار کارشناسان دامپزشکی در مرزهای چذابه

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: کارشناسان بهداشتی دامپزشکی هم‌زمان با ایام اربعین در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه مستقر شدند.

ناصر عسکری‌فرد در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فعالیت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در قالب اکیپ‌های عملیاتی هم‌زمان با ایام اربعین در استان خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: با فرارسیدن ایام اربعین حسینی و افزایش تردد زوار امام حسین (ع) در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، به منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۴۵ کارشناسان بهداشتی به صورت بیست‌وچهارساعته در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: نظارت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در موکب‌های اربعین تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، اضافه کرد: ذبح دام در مواکب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند موجب آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود، از این‌رو تقاضا می‌شود موکب‌داران، جهت ذبح دام‌های خود به کشتارگاه‌های شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر 683398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.