هوش مصنوعی بیشتر بر کدام فعالیت‌ها اثر گذار است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کار دفتری که بیشتر زنان مشغول به انجام آن هستند، تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هوش مصنوعی نمی‌تواند مشاغل بیشتر افراد را به صورت کامل در دست گیرد؛ بلکه قادر است قسمتی از وظایف آن‌ها را خودکار کند و وقت افراد را برای انجام دیگر وظایف آزاد کند. به نظر می‌رسد که کارهای دفتری بیشتر از مشاغل دیگر تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت. با توجه به حضور بیش از حد زنان در این بخش، آسیب بیشتری به اشتغال زنان وارد می‌شود. علاوه بر این، بیش از ۷۰ درصد اعضای کادر درمان را زنان تشکیل می‌دهند. هوش مصنوعی با پاسخ به سوالات بیماران در مورد تشخیص بیماری و روش درمان، می‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود یا به آن‌ها کمک کند.

سازمان بین‌المللی کار مطالعه‌ای را ارائه کرده است که بر اساس آن بیشتر مشاغل و صنایع فقط تا حدودی در معرض اتوماسیون قرار می‌گیرد. به همین دلیل، احتمال بیشتری وجود دارد که هوش مصنوعی به جای اینکه جایگزین مشاغل شود، آن‌ها را تکمیل می‌کند و بهره‌وری مشاغل را افزایش می‌دهد. مشاغلی که بیشتر از شغل‌های دیگر تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرد، کارهای دفتری است. در حالی که بسیاری از مشاغل دیگر مانند مسئولان فروش و مدیران فقط به صورت جزئی تحت تأثیر فناوری هوش مصنوعی قرار می‌گیرند، زیرا برخلاف مشاغل دفتری در معرض اتوماسیون بالقوه نیست.

بعضی از مشاغل مانند تولید محتواهای متنی، محتواهای صوتی، مدل‌های سه‌بعدی، انیمیشن و دیگر محتواهایی که بر اساس داده‌های ورودی ایجاد می‌شوند، ممکن است با حضور هوش مصنوعی کمتر به نیروی انسانی نیاز داشته باشد. البته تأثیر هوش مصنوعی بر همه مشاغل در هر رتبه‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت و این تأثیرگذاری درجه‌بندی دارد، به‌طوری که ممکن است گروهی از مشاغل را به شدت تحت تأثیر قرار دهد، اما تأثیر کمی بر مشاغل دیگر داشته باشد.

کد خبر 683386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.