خروج بیش از یک میلیون زائر از مرزها طی ۱۰ روز گذشته / ۸۵ درصد پارکینگ‌های مهران تکمیل شد

بر اساس آمارهای ارائه شده، تاکنون حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر طی ۱۰ روز گذشته از مرزها خارج شده‌اند و ظرفیت خالی پارکینگ مرز مهران به ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم پیاده‌روی اربعین سال جاری پرشکوه‌تر از سالیان پیش بدون هیچ مشکلی از جمله مشکلات ترافیکی در حال برگزاری است و با توجه به تدابیر اندیشیده شده به منظور تأمین رفاه حال زائران حسینی، زائران بدون هیچ مشکلی در حال تردد و ادامه سفر خود هستند.

صدور گذرنامه‌های زیارتی، در نظر گرفتن پارکینگ‌های ویژه اربعین در محدوده شهرهای مرزی و تسهیل‌گری در خصوص خروج زائران از مرزهای شش گانه از جمله اقدامات انجام شده به منظور تسریع و بهبود روند سفر زائران است و بر اساس گزارشات ارائه شده، امکان اسکان اضطراری ۵۹۸۰ زائر فراهم شده است.

ظرفیت پارکینگ مهران به شرایط مطلوب باز می‌گردد

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا، با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی و ظرفیت پارکینگ‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک عادی و روان را در محورهای منتهی به مرزهای شش گانه مشترک با کشور عراق شاهد هستیم و با نظارت و مدیریت مأموران پلیس راه و راهور فراجا، هیچ مشکل و گره ترافیکی وجود ندارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ظرفیت پارکینگ اربعین در شهر مهران، افزود: ۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ اربعین در شهر مهران تکمیل شده است و با توجه به اینکه تاکنون ۱۵ تا ۲۰ درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند و موج بازگشت زائران ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آتی ظرفیت پارکینگ مهران به شرایط مطلوب باز گردد.

استقبال مردم از گذرنامه زیارتی

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و ارزنده پلیس در تسهیل و تسریع تردد زوار در مرز مهران، راه‌اندازی سامانه سجاد بود که در مرز مهران ایجاد و راه‌اندازی شد و ظرف چند روز آینده نیز در صورت توافق طرف عراقی، در مرز شلمچه هم راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: استقبال مردم از گذرنامه زیارتی در تسهیل و تسریع ارائه خدمات انتظامی به پلیس کمک شایانی کرده و پلیس با استفاده از سامانه‌های هوشمند امسال سرعت خدمات خود به زوار را دوچندان کرده است.

ازدحام زائران در مرز مهران

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار کرد: طی چند روز محدود، ایران اسلامی همزمان با برگزاری اربعین حسینی پذیرای زائران و مهمانان بسیاری از سایر ملل مختلف در نظم، آرامش و امنیت کامل است و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با کشور عراق، اقدامات خوبی انجام شده، به طوری که شاهد نظم خاصی در برگزاری این مراسم بزرگ معنوی هستیم.

وی افزود: حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی به وجود آید طی ۱۰ روز گذشته از مرزها خارج شدند، وضعیت در مقایسه با سنوات قبل مطلوب‌تر شده و حتی در ساعات شلوغی تردد نیز نظم و انضباط مشهود و زحمات فراوان کارکنان فراجا در ایجاد این نظم قابل تقدیر است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به علت ازدحام زائران در مرز مهران، زائران از سایر مرزها برای عزیمت به کشور عراق استفاده کنند، تصریح کرد: هر سال شاهد ارتقای نظم، امنیت و آرامش در این مسیر الهی هستیم.

ارائه خدمات به بیش از ۲۴ هزار زائر حسینی

بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، با اشاره به خدمات امداد و نجات در پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی در مرزها طی ۱۰ روز اخیر، اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۴۲۱ نفر از بیست‌وهفتم مرداد تا چهارم شهریورماه از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استفاده کردند که از میان آنها ۵۸۹۶ نفر در محل درمان و ۲۷۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: داوطلبان هلال‌احمر در اسکان اضطراری ۵۹۸۰ زائر مشارکت داشتند و یکی از اقدامات جمیعت هلال‌‎احمر در مراسم راهپیمایی اربعین امسال، ارائه خدمات رایگان مراقبتی و پیشگیرانه در برابر مخاطرات احتمالی است که در این راستا، به ۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر از زائران ارائه خدمت شده است.

کد خبر 683377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.