قانون جدید اتحادیه اروپا برای پلتفرم‌های اینترنتی

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که پلتفرم‌های اینترنتی مانند گوگل، آمازون و متا تحت تاثیر قوانین جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در تاریخ ۲۵ آگوست، قانون جدید اتحادیه اروپا در مورد پتلفرم‌های اینترنتی اجرایی شده است. با توجه به این قانون، پلتفرم‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک، آمازون، یوتیوب، اینستاگرام، اسنپ چت و تیک تاک باید از قوانین گسترده‌ای پیروی کنند. این قوانین که از مدت‌ها پیش در دست تهیه قرار گرفته بود، استانداردهایی را برای جلوگیری از انتشار محتوای غیرقانونی و همچنین محافظت از حریم خصوصی و آزادی بیان کاربران ارائه می‌کند. در صورتی که پلتفرم‌های آنلاین این قوانین را نقض کنند، با جریمه‌های میلیاردی روبه‌رو می‌شوند.

پلتفرم‌های اینترنتی براساس قوانین جدید ارائه شده باید کانال‌های ارتباطی جدیدی را برای کاربران اروپایی ارائه کنند تا بتوانند محتوای آنلاین غیرمجاز و همچنین محصولات غیرقانونی را گزارش دهند، شرکت‌ها نیز باید خیلی سریع آن‌ها را حذف کنند. برای نمونه، پلتفرم تیک‌تاک یک گزینه اضافی برای پرچم‌گذاری ویدئوها در نظر گرفته است که کاربران می‌توانند از این طریق موارد تقلب یا کلاهبرداری را گزارش دهند.

قوانین جدید هدف قرار دادن افراد آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان از طریق تبلیغات را ممنوع می‌کند. علاوه بر این، تبلیغات هدفمند بر اساس گرایش جنسی، مذهب، قومیت یا عقاید سیاسی افراد ممنوع اعلام شده است و محدودیت‌هایی در این زمینه اعمال شده است. اتحادیه اروپا هر کدام از پلتفرم‌ها را ملزم می‌کند که حداقل هر شش ماه یک بار تعداد کاربران خود را به روز رسانی کنند، در صورتی که یک پلتفرم به مدت یک سال کامل، کمتر از ۴۵ میلیون کاربر ماهانه داشته باشد از لیست حذف خواهند شد. اتحادیه اروپا هنوز شرکت‌های کوچک‌تر را مجبور به رعایت از قوانین نکرده است.

پلتفرم‌های آنلاین باید شفافیت بیشتری در زمینه نحوه عملکرد الگوریتم‌های خود ارائه دهند. هرکدام از آن‌ها که قوانین را رعایت نکنند، تا شش درصد از گردش مالی جهانی خود را جریمه می‏‌شوند. همچنین، پلتفرمی که به صورت مستمر از قوانین پیروی نمی‌کند به صورت موقت در اتحادیه اروپا تعلیق می‌‎شود.

کد خبر 683361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.