جابه‌جایی سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در تاریخ ایران بی‌سابقه بود

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جابه‌جایی سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در تاریخ ایران بی‌سابقه بود، گفت: در حالی که خارجی‌ها برخلاف تعهد خود قرارداد را رها کردند، فاز ۱۱ پارس جنوبی با تکیه بر تخصص جوانان ایرانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _دوشنبه ششم شهریورماه_ در آئین افتتاح فاز ۱۱ گازی میدان مشترک پارس جنوبی در عسلویه اظهار کرد: خارجی‌ها زمانی که قرارداد تکمیل فاز جنوبی با آنها بسته شد، برخلاف تعهدات خود قرارداد را رها کردند.

وی افزود: پس از اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران به گونه‌ای در صدد تحقیر ایرانی‌ها بودند، اما عزم، تلاش و اراده جوانان و متخصصان ایرانی افتخار آفرید و امروز شاهد بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با تکیه بر توان داخلی هستیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: جابه‌جایی و نقل مکان سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در تاریخ ایران بی‌سابقه بود، اما در این دولت به شکل پیچیده توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حالی ممکن بود تکمیل فاز ۱۱ چهار سال دیگر زمان ببرد، اما تلاش جوانان متخصص ایرانی به ثمر نشست و با این کار در زمان نیز صرفه‌جویی شد.

رئیسی با اشاره اینکه تولید این فاز تا بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: امروز اقدامات و طرح‌های حوزه نفت و گاز و به طور کلی انرژی در کشور با انگیزه بالایی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز باید افتخار کنیم که نه تنها دیگر صنعت نفت کشور وابسته به حضور و اقدامات مستشاران خارجی نیست، بلکه توانمندی‌های فنی و مهندسی متخصصان صنعت نفت کشور به سطحی رسیده که امروز جمهوری اسلامی به عنوان کشوری توانمند و فناور به دیگر کشورها و به‌ویژه کشورهای تحت تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه نیز خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کند.

رئیس جمهور دستور حل مشکل آب شرب استان بوشهر را صادر کرد و گفت: نسبت به مسائل مردم این منطقه نیز پیگیر هستیم، آب شرب یکی از مطالبات مهم مردم منطقه است که از استاندار می‌خواهیم که کار را به جد دنبال کنند تا مشکل آب شرب حل شود تا مردم گرفتار مشکل آب شرب نباشند.

وی رفع مشکلات لنج‌داران و واردات کالای همراه ملوان را یکی دیگر از مشکلات مهم در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: باید واردات مورد نیاز کشور از طریق دریا به صورت جدی دنبال شود، مخالفتی با این موضوع وجود ندارد و باید این کار توسط لنج‌داران و ملوانان انجام شود.

رئیسی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جلوگیری از مشعل‌سوزی تاکید کرد و گفت: این از طرح‌های اولویت‌دار است که در کشور دنبال می‌شود و در ماه‌ها و سال‌های آتی این مسئله حل می‌شود تا تبدیل به ثروت شود.

وی توسعه مرکز درمانی در استان بوشهر و شهرستان عسلویه را یک خواسته به حق دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع در حوزه مسئولیت اجتماعی دیده می‌شود و ۶ هز و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه یافتگی استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 683355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.