۳۰۷ واحد مسکونی در شهرستان اوز، نیازمند ساخت مجدد

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا با تصویب منابع مالی و اعتباری نسبت به بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان اوز اقدام کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مسکن استان فارس، سیدعلیرضا حمیدی در جریان بازدید از مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه شهرستان اوز اظهار کرد: کارشناسان بنیاد مسکن ۵۰۹ واحد مسکونی و تجاری را مورد بازدید قرار دادند که به علت شدت خسارت‌ها، ۳۰۷ واحد نیاز به احداث مجدد دارد.

وی افزود: بنیاد مسکن با تخریب و آواربرداری این واحدهای خسارت‌دیده با مشارکت ساکنان و شهروندان نسبت به اعطای تسهیلات اقدام خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: ۱۶۲ واحد مسکونی نیز در این زلزله خسارت‌های ترمیمی دیده است که این واحدهای مسکونی نیز در فهرست ترمیم و تعمیرات قرار دارد و با تصویب منابع مالی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه ۱۷ مورد واحد مسکونی بدون آسیب و ۲۳ مورد تجاری در ارزیابی‌ها بررسی شد، ادامه داد: در مجموع ۵۰۹ واحد مسکونی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفته است و بعد از ارسال این آمارها به ستاد بحران، همچنان افرادی به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند تا واحدها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد و ما این آمادگی را داریم تا ارزیابی را در بخش‌هایی از شهرستان که خسارت دیده است، ادامه دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در مورد اعطای مصالح ساختمانی و مشاوره در ساخت واحدها گفت: با تأمین مصالح بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود سیمان رایگان و مصالح مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، همچنین بنیاد مسکن نسبت به صدور مجوزهای ساخت برای واحدهای خسارت‌دیده اقدام کرده است.

کد خبر 683320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.