ساماندهی بوستان ۶۴۰۰ مترمربعی آیه در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی بوستان آیه به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت فضای سبز شهری و تأثیرات طبیعی و اجتماعی آن بر جامعه اظهار کرد: نشاط و شادی عمومی است، فضاهای فراغتی نیز از جمله فضاهای عمومی شهری است که علاوه بر تأثیر کالبدی، ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نقش مهمی در بر آوردن نیازهای ساکنان شهر دارند.

وی افزود: پارک‌ها به‌عنوان مهم‌ترین فضاهای فراغتی در فضای شهر پذیرای طیف متنوعی از گروه‌های بازدیدکننده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی شکل می‌گیرند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: افزایش سطح کمی و کیفی فضای سبز از مؤلفه‌های مهم در زیباسازی شهر، تقویت حس آرامش و افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان است.

وی گفت: امروزه بوستان‌ها و فضای سبز شهری، مزایایی همچون درمان بیماری‌های روحی، ایجاد محیطی مطلوب برای پرورش کودکان، یکپارچگی اجتماعی، حفظ آسایش و نظایر آن را در بر می‌گیرد.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه سرانه فضای سبزی که در اختیار منطقه قرار دارد، ۱۶.۲۹ مترمربع و سرانه فضای سبز اکولوژیک ۱۸.۳ مترمربع است، افزود: ساماندهی بوستان آیه به مساحت ۶۴۰۰ متر مربع با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این عملیات علاوه بر تسطیح، تعویض و بهسازی خاک، کاشت گونه‌های مقاوم به نیاز آبی کم شامل سرو شیراز، توت زینتی، پرچین زرشک، رز نسترن سفید و چمن مقاوم به کم‌آبی در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه فضای سبز به‌عنوان عضو جدا ناپذیر پیکره شهرها در حفظ متابولیسم آن نقش اساسی دارد، خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و حراست از فضای سبز باید از سنین کم در کودکان نهادینه شود تا در آینده شاهد شهری سبز و آباد باشیم.

کد خبر 683292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.