هشدار مدیریت بحران به دنبال افزایش ذرات آلاینده هوا در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، به دنبال افزایش ذرات آلاینده هوا در استان هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات بپرهیزند.

به گزارش ایمنا، حامد یزدی‌مهر، _یکشنبه، پنجم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد وزش باد شدید توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق این پیش‌بینی به شهروندان استان تهران توصیه می‌شود از عصر دوشنبه ششم شهریورماه تا روز پنجشنبه نهم شهریورماه به ویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی وزش باد را رعایت کنند و از حضور در ارتفاعات و زیر درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی بپرهیزند.

وی در خصوص خیزش و انتقال و گسترش گردوغبار نیز هشدار داد و افزود: با توجه اعلام هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم شهریورماه وزش باد خیلی شدید با احتمال رخداد تندباد موقتی پیش‌بینی شده که به موازات آن افزایش و انباشت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه ذرات معلق هوا از سه طریق تنفس، جذب پوستی و تغذیه، بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: از تمام شهروندان در خواست می‌کنم برای کاهش مواجهه و اثرات خطرناک ایجاد شده توسط ذرات حتی‌المقدور از حضور در فضای باز خودداری کنند و در صورت امکان درب‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه داشته و از طریق تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را بر بدن کاهش دهند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک در شرایط بروز آلودگی هوا و گرد و غبار فراوان ضروری است و مورد تاکید است، اولین توصیه بهداشتی در زمان آلودگی هوا ماندن در فضای بسته است، اما اگر به سبب کار و شغل مجبور هستند به مدت زیاد در محیط بیرون بمانند از ماسک‌های تنفسی مناسب استفاده کنند

یزدی‌مهر از آماده‌باش مدیریت بحران خبر داد و خاطرنشان کرد: برای دستگاه‌های عضو ستاد نیز ابلاغیه هشدار ارسال شده است.

کد خبر 683262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.