کاهش ۵۰ درصدی آتش‌سوزی منازل مسکونی رودسر/ اعزام آتش‌نشانان به ۲۲۳ ماموریت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با اشاره به کاهش آتش‌سوزی منازل مسکونی، گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این سازمان از فروردین تا مردادماه امسال به ۲۲۳ ماموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

سعید صابر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این سازمان از فروردین تا مردادماه امسال به ۲۲۳ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان رودسر طی این مدت به ۱۲۱ عملیات اطفای حریق اعزام شدند، افزود: از این تعداد عملیات، ۱۴ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی، شش مورد اماکن عمومی، ۱۰ مورد مراکز تجاری، دو مورد انبار، ۱۳ مورد باغ، جنگل و نیزار، ۴۸ مورد علفزار و خار و خاشاک و کاه و کلش، ۱۱ مورد آتش‌سوزی خودرو، ۱۵ مورد مربوط به سایر حریق‌ها و دو مورد کمک به اطفای حریق سایر شهرها بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با اینکه طی این مدت آتش‌سوزی منازل مسکونی ۵۰ درصد کاهش و اماکن تجاری ۲۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: علت بسیاری از آتش‌سوزی‌های منازل مسکونی، اماکن تجاری و انباری، ناشی از اتصال سیم کشی و تجهیزات برقی بوده است.

صابر تصریح کرد: آتش‌نشانی رودسر به شهروندان در ۱۴ مورد نجات افراد از آسانسور، ۱۹ مورد نجات افراد محبوس در اماکن مختلف، ۱۹ مورد تصادفات جاده‌ای، هفت مورد گیر کردن اعضای بدن، ۲۹ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک و ۱۴ مورد سایر موارد خدمات ایمنی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت در تصادفات جاده‌ای شهر رودسر پنج نفر فوت و ۱۱ نفر مجروح شده‌اند، اظهار کرد: ۲۲ درصد از مأموریت‌ها و عملیات‌های سازمان آتش نشانی رودسر در روستاهای بخش مرکزی انجام شده است.

گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با ۳۲ نیروی انسانی، چهار خودروی سنگین اطفای حریق و سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 683261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.