روایت تازه‌ای از کردستان، برای ایران و جهان

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سی‌امین جشنوارە هنرهای تجسمی جوانان ایران، روایت تازەای از کردستان را برای همە ایران و دنیا مخابرە کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، محمد خراسانی‌زاده امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در آئین اختتامیه سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اظهار کرد: سی‌امین جشنوارە هنرهای تجسمی جوانان ایران، روایت تازەای از کردستان را برای همە ایران و دنیا مخابرە کرد و عدەای که هموارە سعی در بد جلوە دادن کردستان و مخابرە خبرهای ناخوشایند از کردستان دارند، بدانند که با این جشنوارە بهترین تصویر از کردستان در معرض نمایش عموم گذاشتە شد.

وی افزود: یکی از حساس‌ترین لحظەهای این جشنوارە، انتخاب سخت داوران برای بهترین اثر بود، زیرا سطح بالای کارها داوران را در انتخاب بهترین اثر دچار تردید کردە بود.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در طول سە روز گذشتە هنرمندان جوان و نوجوان بهترین لحظات خود را در کنار بهترین و برترین اساتید در تراز جهانی گذراندند و تجربەهای بسیاری کسب کردند.

جوان‌گرایی، مهم‌ترین شاخصە سی‌امین جشنوارە هنرهای تجسمی جوانان ایران

مینا صدری، دبیر سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از جنبەها و نکات مهم سی‌امین جشنوارە هنرهای تجسمی جوانان ایران، جوان‌گرایی آن بود و حضور جوانان و نوجوانانی از نقاط مختلف ایران در سی‌امین جشنوارە هنرهای تجسمی شایسته تقدیر است.

وی افزود: این جشنوارە متعلق بە جوانان است و با حضور جوانان و نوجوانان هنرمند این رویداد معنا پیدا می‌کند.

دبیر سی‌امین دوره هنرهای تجسمی جوانان ایران تصریح کرد: هرچقدر حضور جوانان در این جشنوارە پررنگ‌تر باشد، بیشتر مایە دلگرمی ما است و احساس تکلیف و وظیفە بیشتری را برای گسترش و هرچە بهتر شدن جشنوارە برای مسئولان ایجاد خواهد کرد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هم در این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش هنرمندانه هنرآموزان نوجوان و جوان کشور برای تولید آثار فاخر، اظهار کرد: امید است در سال‌های آتی باز هم توفیق میزبانی چنین رویدادهایی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت استاندار کردستان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بی نظیر است، افزود: پشتیبانی مسئولان ارشد استان برای هنرمندان مایه دلگرمی و انگیزه است.

معرفی نفرات برگزیده در دو بخش نوجوان و جوان

در رشته تصویرسازی، در بخش نوجوان نگار امینی از اصفهان و هانیه خزایی از تهران و در بخش جوان خانم زهرا مستحبی از همدان و هانیه مرتضی‌زاده از تهران شایسته تقدیر شناخته شدند.

پارسا تولد از استان فارس نفر اول و الهه محمدی از استان قم به ترتیب نفرات اول و دوم برگزیدگان بخش جوان را به خود اختصاص دادند.

در بخش خوشنویسی، علی صادقی از خراسان رضوی و متین اعتباریابی در بخش جوان شایسته تقدیر شدند و در بخش نوجوان، آیدا قدمی از استان فارس و محمدتقی محرم‌زاد از استان اردبیل به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

تقدیرشدگان در بخش نوجوان و جوان در رشته سفال و سرامیک به هانیه محمودپور و مهدیه نیلوفر از استان سمنان رسید، برگزیده جوان این بخش به زهرا دانا از استان اصفهان اختصاص یافت.

تقدیر شده در بخش نوجوان رشته طراحی، علی توسلی از اردبیل و در بخش جوان زهرا ستاره آسمان از گیلان و فاطمه احیایی از اصفهان بودند.

برگزیدگان در بخش نوجوان رشته طراحی گرافیگ؛ حمیدرضا خوش‌گفتار و نیلوفر عبدالملکی از خراسان رضوی بودند.

در بخش عکاسی، در رده سنی نوجوان ابوالفضل محمدی از کرج و زهرا علی‌اصغری از تهران و محمدرضا زارع از اصفهان شایسته تقدیر شناخته شدند و جایزه برگزیدگان به محمد رسول حاتم‌آبادی از استان مرکزی و محمدرضا جلی‌زاده از آذربایجان غربی اهدا شد.

در رشته کاریکاتور، در بخش نوجوان میترا کاوه و صاحب ضیایی از مازندران و در بخش جوان فرزین امیری حسینی از کردستان شایسته تقدیر شناخته شدند و جایزه برگزیدگان بخش نوجوان و جوان به یاسمن مرادی از کرمانشاه و حسین قربانی از قم رسید.

در رشته مجسمه‌سازی، آراس نصیری از کردستان و امیررضا شاه‌حسینی از خراسان رضوی شایسته تقدیر شناخته شده و جایزه برگزیدگان به آراس حسین‌پناهی از کردستان و هانیه بهرامی از کرمان رسید.

در رشته نقاشی، ریحانه شکاری و پوریا بهرامی هزاوه از مرکزی در بخش نوجوان و زهرا حیدری از اردبیل و صیده مریم اهراری در بخش جوان شایسته تقدیر شناخته شدند و جایزه برگزیدگان به صورت مشترک به شیدا صفاری و تارا لک از البرز رسید.

در رشته نگارگری، در بخش نوجوان حدیثه دوستی از قزوین و فرشاد نادران از اصفهان شایسته تقدیر بودند و غزل قربانی از قزوین و نگار نوروزی از اصفهان نیز در بخش جوان شایسته تقدیر شناخته شدند و لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان در این بخش به فاطمه صحرانوردی و صابر حقانی از اصفهان رسید.

کد خبر 683242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.