وزیر کشور: عفاف و حجاب لازمه یک جامعه پیشرو و عقلانی است

وزیر کشور گفت: بانوان پرافتخار ایران اسلامی در دوران و عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس نشان دادند که حجاب و عفاف لازمه یک جامعه پیشرو و عقلانی است.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی امروز _یکشنبه، پنجم شهریورماه_ در رویداد ملی «روایت عملکرد و گفت‌وگوی راهبردی پیرامون نقشه راه تعالی حکمرانی حجاب» با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب یک موضوع مردمی است و باید دیدگاه‌ها، پیشنهادها و نقدهای مطرح از سوی کنشگران اجتماعی در کنار نظرات نهادهای و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه و بحث و گفت‌وگو قرار گیرد، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک موضوع مهم فرهنگی - اجتماعی - سیاسی و اقتصادی است و در مقاطع مختلف مورد توجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه میدان‌داری زنان پرافتخار ایران در مقاطع مختلف دوران انقلاب و دفاع مقدس باعث شده که کسی امروز دیگر نمی‌توان بگوید حجاب مانع است، افزود: دشمنان امروز در جنگ ترکیبی علیه ملت ایران تلاش می‌کنند از این موضوع برای مدیریت افکار جوانان برنامه‌ریزی کنند.

وزیر کشور در همین حال حجاب و عفاف را یک موضوع جدی و لازم دانست و گفت: با کمک حجاب و عفاف می‌توانیم پیشرفت‌ها را فراتر کنیم و اساساً یک جامعه پیشرو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب در مردان و زنان برای تعالی یک جامعه سیاست‌ورز و عقلانی در راستای دستیابی به هدف‌های بلند طراحی شده و ما باید این مسئله را در منظر افکار عمومی و همه کسانی که مخاطبان ما هستند، تبیین کنیم.

وحیدی گفت‌وگو در مورد موضوع عفاف و حجاب را سازنده خواند و گفت: مسئله این است که ما در این رویداد باید به تبیین موضوع و ابعاد آن بپردازیم تا سبک زندگی سعادتمند بیشتر از گذشته شکل بگیرد.

وی بحث عفاف و حجاب را یک موضوع گسترده با ابعاد مختلف دانست و به رهنمود رهبر معظم انقلاب و دیدگاه‌های شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: ما حتی به عده کم کسانی که گرفتار دسیسه‌های دشمن شده‌اند، می‌اندیشیم و باید تلاش شود تا آن‌ها را از پشت پرده ماجرای این مسئله آگاه کنیم؛ همه آن‌ها فرزندان ما هستند.

رویداد ملی «روایت عملکرد و گفت‌وگوی راهبردی پیرامون نقشه راه تعالی حکمرانی حجاب» در مرکز اجتماعات وزارت کشور با حضور جمع کثیری از کنشگران اجتماعی از استان‌های مختلف و مسؤولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و به ریاست احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد.

در این رویداد شماری از کنشگران اجتماعی و حاضران در جلسه با موضوع «فن‌آوری بازگشت» پیشنهادهایی با موضوع توجه به هویت ایرانی و اسلامی - تقویت گفت‌وگوی خانواده‌محور - توجه به فرهنگ تاریخی و فاصله نگرفتن از هویت ملی مطرح کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 683236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.