شهرستان ساوه در مشارکت خیرین حوزه سلامت برتر است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شهرستان ساوه در مشارکت خیرین در حوزه سلامت جز شهرهای برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسینعلی شهریاری یکشنبه پنجم شهریور ماه در آئین افتتاح پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مجمع خیرین سلامت به حوزه درمان اظهار کرد: این کمک‌ها صرف تأمین تجهیزات و ساخت مراکز درمانی شده است.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت از زمان آغاز فعالیت خود بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات و ساخت مراکز درمانی به حوزه درمانی کشور کمک کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته نیز مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از سوی این مجمع صرف پروژه‌های درمانی شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تسهیل کننده فعالیت مجمع خیرین سلامت است گفت: شهرستان ساوه در مشارکت خیرین در حوزه سلامت جز شهرهای برتر کشور است.

شهریاری افزود: دانشکده علوم پزشکی ساوه ظرفیت لازم برای ارتقا به دانشگاه علوم پزشکی را دارد و در این میان شورای انقلاب فرهنگی می‌تواند تسهیل کننده این مسیر باشد.

استاندار مرکزی هم گفت: هفته دولت امسال ۱۴۵ طرح از یک‌هزار و ۱۸۰ طرح این استان در ساوه به بهره‌برداری می‌رسد که از لحاظ میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد شده در رتبه نخست استان است.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه را به واسطه خیرساز بودن زیباترین طرح افتتاح شده این استان در هفته دولت است اظهارکرد: جامعه و یک ملت همواره از دو بعد زیرساخت‌های فیزیکی و داشته‌های معنوی تشکیل شده که خیران هر جامعه به واسطه اقدامات نیکوکارانه بخشی از هویت یک کشور هستند.

وی با اشاره به تعهد مشارکت خیر پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه برای ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی این شهرستان ادامه داد: سال گذشته در جریان سفر رئیس جمهور به استان مرکزی با تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل طرح بیمارستان ساوه به عنوان تنها پروژه زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی موافقت به عمل آمد.

مخلص الائمه تصریح کرد: برای افزایش شاخص‌های بیمارستانی ساوه در این سفر مقرر شد که اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح در سه بخش شامل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، اعتبارات استانی و خیران تأمین شود و سهم اعتبارات دولتی مصوب شده است.

کد خبر 683171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.