خنک‌ترین روز تابستان اصفهان ثبت شد / تداوم وزش باد و تندباد لحظه‌ای

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ماندگاری شدت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی همراه با تندباد لحظه‌ای تا چهارشنبه هفته جاری، گفت: امروز بیشینه دمای کلانشهر اصفهان و ۳۱ شهر استان به دمای زیر ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسید.

معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی برای امروز در سطح استان آسمان به صورت صاف تا کمی ابری، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه شرقی استان گاهی همراه با تندباد لحظه‌ای و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرقی و مرکزی استان به واسطه گردوخاک نیز طی امشب وجود دارد، از روز سه‌شنبه _هفتم شهریورماه_ مجدد وزش باد شدید در نواحی غربی استان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در روز چهارشنبه _هشتم شهریورماه_ نیز علاوه بر مناطق غربی در نواحی مرکزی و جنوبی استان، شدت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی همراه با تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما طی روزهای اخیر، تصریح کرد: امروز بادرود و کبوترآباد با ۳۸ درجه سانتی‌گراد، کلانشهر اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و ورزنه با ۳۷ درجه سانتی‌گراد، آران و بیدگل، فرودگاه اصفهان، لنجان، مبارکه و مهاباد با ۳۶ درجه سانتی‌گراد، برخوار (دولت آباد)، چوپانان، خوروبیابانک و فلاورجان با ۳۵ درجه سانتی‌گراد، شهرضا، مورچه‌خورت و نجف‌آباد با ۳۴ درجه سانتی‌گراد، اردستان با ۳۳ درجه سانتی‌گراد، چادگان، دهاقان، دهق، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه با ۳۲ درجه سانتی‌گراد، بوئین میاندشت با ۳۱ درجه سانتی‌گراد، انارک، سمیرم، فریدن (داران) و نائین با ۳۰ درجه سانتی‌گراد، فریدونشهر و نطنز با ۲۹ درجه سانتی‌گراد و خوانسار با ۲۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین مناطق استان هستند.

معتمدی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان چهار تا شش درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امروز بیشینه دمای کلانشهر اصفهان و ۳۱ شهر استان به دمای زیر ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسید، خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 683145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.