افتتاح ۱۴۸ پروژه کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در اصفهان

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۴۸ پروژه بهره‌برداری شده که با اختصاص اعتبار ۸۲۰ میلیارد تومان در مجموع توانسته نزدیک به پنج هزار و ۷۹۷ خانوار را از این پروژه‌ها بهره‌مند کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ مهرداد مرادمند در نشست خبری سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی باتوجه به اینکه یک مناسبت یعنی هفته جهاد کشاورزی نیز علاوه بر هفته دولت وجود دارد و پروژه‌ها با توجه به این دو مناسبت این سازمان انجام می‌شود.

وی افزود: به مناسبت هفته دولت ۱۴۸ پروژه انجام و به بهره‌برداری رسیده است‌، این پروژه‌ها در زمینه تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی، تعاون روستایی و مواردی دیگر بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: به واسطه این پروژه‌ها برای ۵۶۷ نفر تعهد اشتغال و برای ۲۳۲ نفر تثبیت اشتغال ایجاد شده است.

مرادمند خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها با اختصاص اعتبار ۸۲۰ میلیارد تومان در مجموع توانسته نزدیک به پنج هزار و ۷۹۷ خانوار را از این پروژه‌ها بهره‌مند کند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه اول تولیدات پروتئین وابسته به دام و طیور را در کشور دارد، گفت: از سیاست‌های راهبردی اصلی سازمان جهاد کشاورزی در استان اصفهان توسعه و تکمیل زنجیره‌های ارزش است، علاوه بر این موارد مربوط به اصلاح الگوی کشاورزی و بهینه مصرف کردن آب کشاورزی از دیگر موارد مهمی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای مثال در زمینه و طیور، تولید دام‌هایی که نیاز به آب بیشتری دارند به صورت قابل توجهی در استان اصفهان محدود شده‌اند.

مرادمند با بیان اینکه تخم مرغ بیش از دوبرابر نیاز در اصفهان تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: حرفه‌ای بودن تولیدکنندگان طیور استان باعث شد تولیدات حتی بیشتر از مصرف داخل استان باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: در قالب زنجیره تولید از صفر تا صد تولید بوقلمون، تخم مرغ و شیر در استان انجام می‌شود، اما زنجیره تولید گوشت مرغ در استان همچنان کامل نشده است.

مرادمند با بیان اینکه سطح کشت گوجه فرنگی در استان اصفهان براساس الگوی کشت انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این محصول در مناطق جنوبی کشور نیز به طور قابل توجهی تولید و باعث افت قیمت گوجه در استان شد؛ افت قیمت گوجه فرنگی در اصفهان منجر شد به اینکه بیشترین گوجه تولید شده در استان برای تولید رب گوجه فرنگی در کارخانه‌های صنایع تبدیلی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی ۱۲۷۵ پروژه کشاورزی با اعتبار چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان که باعث اشتغال ۴۳۱۸ نفر شده است.

کد خبر 683128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.