دنیا متحیر از جمعیت حاضر در اربعین حسینی (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به عظمت امام حسین (ع) گفت: دنیا متحیر از جمعیت حاضر در اربعین حسینی (ع) است که مردم بدون دخالت دولت‌ها، خودجوش حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در دفتر امام جمعه کرمانشاه با حضور برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار و بر مردمی شدن برنامه‌های ملی و مذهبی تأکید شد.

آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی، اظهار کرد: مردم به واسطه عشق و ارادتی که به حضرت سیدالشهدا (ع) دارند، به‌خوبی می‌توانند در برنامه‌ها حضوری فعال داشته باشند.

وی افزود: اسلام با شعائر زنده و تقویت می‌شود، قرآن کریم نیز تاکید بر زنده بودن شعائر دارد؛ بنابراین باید حضور مردم برای زنده نگه داشتن شعائر پررنگ باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عظمت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: دنیا متحیر از جمعیت حاضر در اربعین حسینی (ع) است که مردم بدون دخالت دولت‌ها خودجوش حضور پیدا می‌کنند.

آیت‌الله علما تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) را علمای ما همواره توصیه کرده‌اند و بر حفظ آن تاکید داشته‌اند، زیرا سخن صریح پیامبر رحمت (ص) است که فرمودند «من با حسین هیچ فرقی ندارم» زیرا پیامبر (ص) دین را ابلاغ و حضرت سیدالشهداء (ع) آن را ابقاء کرد؛ بنابراین این عظمت باید حفظ شود و زنده بماند.

وی گفت: در گذر تاریخ واقفان بلندهمت کرمانشاه به انحای مختلف نسبت به زائران امام حسین (ع) عنایت داشته‌اند و ما باید این سنت را به‌خوبی حفظ و به آیندگان منتقل کنیم، زیرا اربعین تنها مختص به سیدالشهدا (ع) است.

کد خبر 683124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.