برگزاری پویش «همراهان راه نجات اربعین ۱۴۰۲» در پایانه‌های مرزی خوزستان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: پویش همراهان راه نجات اربعین ۱۴۰۲ در پایانه‌های مرزی استان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فواد غزیعلی امروز یک شنبه _پنجم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای پویش همراهان راه نجات اربعین ۱۴۰۲ با هدف کمک به جابه‌جایی ایمن زائران، تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه آغاز و در حال برگزاری است.

وی افزود: در این پویش برنامه‌های فرهنگی از ساعت ۲۰ به مدت دو ساعت در ایستگاه‌های شلمچه و چذابه برگزار و برنامه فرهنگی همچون تعزیه خوانی و شعرخوانی اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان در خصوص جابجایی زائران از پایانه‌های مرزی استان توضیح داد: علاوه بر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل کشور که در بحث اربعین می‌توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد، از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایعی که در استان ناوگان حمل و نقل دارند استفاده خواهیم کرد.

غزیعلی اضافه کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه ظرفیت ناوگان حمل و نقل کارخانه‌ها و صنایع استان است که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ایام اربعین از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بحث حمل‌ونقل، استان‌های کرمان، هرمزگان، تهران، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم و فارس به عنوان استان‌های معین خوزستان مشخص شده‌اند و انتظار داریم این استان‌ها نیز در بحث حمل و نقل کمک کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۳ درصد از زائران کشور از دو مرز شلمچه و چذابه وارد کشور شوند و در این زمینه آمادگی کامل برای حمل و نقل و جابجایی این زائران وجود دارد.

غزیعلی گفت: آمادگی برای تأمین سوخت مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی وجود دارد تا زائران در کمترین زمان ممکن به استان‌های خود بازگردانده شوند.

کد خبر 683108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.