همایش هشت شخصیت تراز صدر اسلام برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن از برگزاری همایش هشت شخصیت بزرگوار تراز صدر اسلام طی ۱۰ سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی؛ در دیدار اعضای ستاد همایش بین‌المللی حضرت جعفر بن ابی‌طالب (ع) با آیت الله اعرافی ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام، با بیان اینکه تاکنون دو همایش خدیجه کبری (س) و حضرت حمزه سید الشهدا (ع) برگزار و کتاب‌های چندجلدی در راستای شخصیت‌های این عزیزان منتشر شده است، خاطرنشان کرد: بر آنیم تا طی ۱۰ سال آینده همایش هشت شخصیت بزرگوار تراز جهان اسلام از جمله جعفر بن ابیطالب، عمار، ابوذر، مقداد، سلمان، ام سلمه و اسماً برگزار نمائیم.

وی جعفر بن ابی طالب (ع) را سومین همایش مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی دانست و با بیان اینکه این همایش تحت عنوان همایش بین‌المللی ذوالجناحین برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در برگزاری این همایش بین‌المللی مجموعه‌های متعددی مشارکت نموده، برای این دوره از همایش ۵ محور مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه ضمن تأکید بر بهره گیری از اندیشه محققانی که در رابطه با سیره جعفر بن ابیطالب تحقیق کرده‌اند، اظهار داشت: جنبه‌های شخصیتی جعفر بن ابیطالب و حضور ایشان در حبشه و مباحث مربوط به نماز جای کار دارد؛ حتی جنبه‌های درام ایشان نیز زیاد است و می‌توان به عنوان تولیدات سینمایی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام عبدالمحمدی نیز در این دیدار احیای شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام را بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: معرفی و تبیین شخصیت‌هایی که سمبل تقوا، اعتقاد راسخ و استوار بوده در راه دین الهی استقامت کرده و با حضور در قله ایمان در فرمانبری از رسول الله (ص) پرچمدار بوده، تأثیرات زیادی بر گسترش اسلام داشتند بسیار مهم و رسالتی سنگین است.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی بر لزوم بازسازی هویت دینی جوامع اسلامی تأکید کرد و یادآور شد: یکی از رسالت‌های این مجموعه همایش‌ها، در راستای پاسخ به نیازهای نظام اسلامی تعریف شده، ارائه الگوهای بارز ناظر به تنوع مخاطبانی مورد توجه قرار دارد.

منبع: مهر

کد خبر 683055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.