رئیسی دولت را از مرکزگرایی به میان مردم آورد

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی مسئولیت اداره کشور را به دست گرفت، اما از همان ابتدا با تلاش مضاعف و تعیین اولویت ها تلاش کرد امور کشور را بهبود بخشد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی مسئولیت اداره کشور را به دست گرفت.

وی افزود: در ابتدای کار، دولت حدود ۴۸۰ همت کسری بودجه داشت و فروش نفت به حداقل ممکن رسیده بود، همچنین شماری از کالاهای اساسی در انبارها مانده و متورم شده بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم، با بیان اینکه از همان ابتدا طرح‌های نیمه‌تمام متعددی بر دوش این دولت افتاد، تصریح کرد: دولت سیزدهم در چنین شرایطی کار را به دست گرفت و رئیس‌جمهور با انجام سفرهای استانی، تحرک خوبی از خود نشان داد و دولت را از مرکزگرایی به میان مردم آورد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با همسایگان و کشورهای اسلامی و همسو با جمهوری اسلامی و در ادامه پیگیری برای از سرگیری روابط با کشورهایی مانند مصر و عربستان و حل و فصل مسائل با این کشورها اقداماتی بودند که به خوبی مدیریت و در همین دولت حل شدند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه فروش نفت در دو سال روی کار آمدن دولت مردمی به بالاترین حد ممکن یعنی یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید، اظهار کرد: حل مشکل ناترازی برق موضوع دیگری بود که دولت پیگیری و برای تقویت آن اقدام کرد و هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.

به گفته وی، با توجه به اصلاح ارز ترجیحی که از موانع اصلی ثبات اقتصادی بود و کشور را درگیر تورم کرد، نیاز به جراحی اقتصادی بود که تبعات تورمی داشت؛ این هم‌زمان با تورم جهانی و ناآرامی‌های داخلی بود که روند حرکت دولت را کند کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم اظهار کرد: پس از اغتشاشات، دولت در همه بخش‌ها و وزارتخانه‌ها با قوت و تلاش بیشتری کارها را پیش برده و این روند را ادامه داده است.

وی گفت: دولت سیزدهم در سال جدید با همت و سعی بیشتری در حال کار و اقدام است و با توجه به شعار سال ۱۴۰۲ در مهار تورم تا اندازه‌ای موفق عمل کرده است؛ این موضوع در تشدید گرانی نرخ ارز مؤثر بوده و در چند ماه گذشته به ثبات اقتصادی کمک کرده است.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه دولت در بخش تأمین و ساخت کالاهای عمرانی و خدماتی مانند ریل عملکرد خوبی داشته و نزدیک به ۱۴۰۰ کیلومتر بزرگراه ساخته است، ادامه داد: در همین دولت و در حوزه معادن یا نفت و گاز شاهد اقداماتی از جمله افتتاح فازهای مختلف عسلویه و بهره‌برداری از آنها بودیم.

وی تصریح کرد: هر چند چالش‌ها و مشکلات از جمله تورم و ناترازی همچنان وجود دارد اما لازم است دولت با همکاری نمایندگان مجلس این مشکلات را حل و فصل کند و بیشتر به حوزه معیشت مردم بپردازد.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم اظهار کرد: کالابرگ الکترونیکی اجرا شده در دولت تا به امروز به پنج دهک رسیده و امیدواریم آن را به هفت دهک برساند تا ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان از این کالابرگ بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع معیشت مردم کار ارزشمندی است و ما هم حمایت می‌کنیم ضمن اینکه با بررسی و تصویب برنامه هفتم توسط دولت و مجلس نقشه راه جدیدی برای حل مشکلات جامعه ترسیم خواهد شد.

کد خبر 683035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.