اربعین سال‌هاست به نماد جریان اسلام تبدیل شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری در توصیه‌هایی به مبلغین با بیان اینکه در بحث تبلیغ دین، موضوع احکام را فراموش نکنید، گفت: موضوع اخلاق نیز امری مورد توجه است که در این راستا گوشزد کردن مسائلی مانند عفت اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز _یک‌شنبه، پنجم شهریور_ در آئین بدرقه مبلغین به اربعین اظهار کرد: اربعین سال‌هاست که تبدیل به نماد جریان اسلام شده و به حدی جهان را بیدار می‌کند که امام زمان (عج) در زمان ظهور خود را به نام امام حسین (ع) معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب افزود: انسان مبلغ باید ایمان قوی به خدا داشته باشد و نتیجه این امر آن است که از غیر خدا نمی‌ترسد، حقایق دین را تبیین می‌کند و از مخالفت مخالفان نمی‌ترسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در توصیه‌هایی به مبلغین با بیان اینکه در بحث تبلیغ دین، موضوع احکام را فراموش نکنید، خاطرنشان کرد: در مواکب به‌گونه‌ای حضور پیدا کنید که برای نماز حاضر باشید، از طرفی موضوع اخلاق نیز امری مورد توجه است که در این راستا گوشزد کردن مسائلی مانند عفت اهمیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت بیان استدلال در احکام دینی اظهار کرد: رسالت طلاب تبیین حقایق است و در این مسیر وقتی می‌بینند جامعه نیاز به دلیل و استدلال دارند، باید به بیان آن‌ها بپردازند.

آیت‌الله مهدوی با تاکید بر اینکه در این برهه موضوع ولایت را به خوبی برای مردم تبیین کنید، گفت: زمانی که حقایق را تبیین کنیم، امامت ائمه خود به خود جا می‌افتد زیرا بیانات این خاندان تماماً نور است.

وی با بیان اینکه ایام اربعین فرصت خوبی است تا طلاب و مبلغان عزاداری‌های خوبی داشته باشند و در این راستا روضه خواندن را فراموش نکنید، خاطرنشان کرد: اگر در هر سخنرانی یکی از کرامات امام حسین (ع) را بیان کنید، تأثیرات فراوانی دارد.

کد خبر 683027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.