اجازه قطع درختان شهر را نخواهیم داد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اجازه قطع درختان در کمیسیون ماده ۷ داده نمی‌شود، مگر در مواردی همچون مزاحمت برای شبکه انتقال برق یا فاضلاب که رای با توجه به راهکارهای قانونی صادر می‌شود.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قطع درختان در شهر دارای ضوابطی است که توسط قانون مشخص شده و بر اساس آن عمل می‌شود، در شهرداری برای این حوزه کمیسیونی به نام ماده ۷ وجود دارد که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر نیز در آن عضویت دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما در کمیسیون ماده ۷ شهرداری اهواز این است تا از درختان شهر اهواز دفاع کنیم و تا جایی که می‌توانیم اجازه قطع و رفتارهای بد را با این موجود زنده نخواهیم داد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه وجود درختان در اهواز به شدت مشکل‌گشا است، ادامه داد: درختان موجود در شهر سبب رفع بعضی مشکلات می‌شوند و برای سلامتی شهر مفید هستند.

مطیعی اضافه کرد: جلسات کمیسیون ماده ۷ با حساسیت ویژه و به‌طور مرتب برگزار می‌شود و اجازه قطع داده نمی‌شود، مگر در مواردی همچون مزاحمت برای شبکه انتقال برق یا فاضلاب که با توجه به راهکارهای قانونی رأی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه عضویت نماینده قوه قضائیه در کمیسیون ماده ۷، سبب ایجاد ضمانت اجرایی برای مصوبات می‌شود، تصریح کرد: واحدهای اجراییات شهرداری ملزم هستند در صورت مشاهده قطع درختان با خاطیان برخورد نکند، چراکه تنها با صدور مجوز از طرف سازمان پارک‌ها می‌توان نسبت به قطع درخت آن هم در صورت اضطرار اقدام کرد.

کد خبر 683025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.