کنگره ملی شهدای نیشابور در مهرماه برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور گفت: کنگره ملی شهدای نیشابور، روز بیست‌وششم مهرماه، هم‌زمان با سالروز شهادت سردار شهید «نورعلی شوشتری» و سایر شهدای وحدت با حضور میهمانانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار علی نیک‌یاد، در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور که در محل سالن شهید عابد فرمانداری این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: آمار شهدای نیشابور بزرگ یعنی؛ نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۲۴۰۰ شهید بود که با تعیین ملاک شهدا، آمار آن‌ها در نیشابور بزرگ تا امروز به تعداد ۲۵۳۲ شهید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور، نیشابور سومین شهرستانی است که بناست کنگره ملی‌اش برگزار شود، در ادامه افزود: نیشابور بزرگ در سال‌های دفاع مقدس با حضور ۳۵ هزار رزمنده از ۱۳ استان آمار ایثارگری‌اش بیشتر از جاهای دیگر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور یادآور شد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان نیشابور؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های جانبازان، ایثارگران و شهدای این منطقه از خراسان رضوی است.

دبیر کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید نیشابور با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است، در ادامه گفت: نسل جوان به آگاهی در خصوص این موضوعات نیاز دارد؛ البته ما از اتفاقاتی که دشمن در همه سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تاکنون برای ما رقم زده است و می‌زند هراسی نداریم و با امید پیش می‌رویم.

وی در تشریح برنامه‌های کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید نیشابور افزود: در این کنگره ملی دو موضوع دنبال می‌شود؛ ابتدا، پیگیری بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در قالب ۱۱ کمیته و موضوع بعدی؛ برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای نیشابور در روز بیست‌وششم مهرماه؛ هم‌زمان با سالروز شهادت سردار شهید «نورعلی شوشتری» و سایر شهدای وحدت است.

نیک‌یاد در تکمیل این بخش از صحبت‌های خود گفت: از روز شانزدهم لغایت بیست‌وششم مهرماه به مدت ۱۰ شب، نمایش در نیشابور برپا خواهد شد و در حاشیه این برنامه، نمایشگاه جنگ ترکیبی نیز برگزار می‌شود. بخش پایانی کنگره شهدای نیشابور، برگزاری اجلاس پایانی با حضور میهمانانی از سراسر کشور خواهد بود. برنامه‌های کنگره ملی شهدا ادامه‌دار است، اگر چه اجلاس هر ۱۰ سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما برنامه‌های کنگره همچنان برپا است.

وی درباره نحوه همکاری دستگاه‌های اجرایی با کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید نیشابور یادآور شد: ادارات نیشابور باید فضاسازی شهدایی را از ابتدای مهرماه و هم‌زمان با شروع هفته دفاع مقدس انجام دهند، در این ایام؛ هریک از اتاق‌های ادارات به نام یک شهید نام‌گذاری می‌شود و در مدت باقی مانده تا اجلاس، از ایثارگران ادارات تجلیل می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور تأکید کرد: باید ظرفیت‌های نیشابور را به مردم کشور نشان دهیم و حدیث سلسلة‌الذهب را برای آن‌ها روایت کنیم. از این‌رو، رؤسای ادارات باید کار را از خودشان بدانند و پای کار باشند.

کد خبر 683024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.