۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
ریزش قیمت سهام یک شرکت پتروشیمی

قیمت سهام شرکت پتروشیمی تندگویان در اردیبهشت‌ماه به قیمت دو هزار تومان بوده است و اکنون در محدوده هزار و ۵۰۰ تومان است که افت ۳۰ درصدی نسبت به سقف قبلی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت پتروشیمی تندگویان در بازار دوم فرابورس پذیرفته شده و روز شنبه، چهارم شهریورماه توانست رشد پنج درصدی را به ثبت برساند و به محدوده قیمتی هزار و ۵۰۰ تومانی برسد، البته قیمت پایانی سهام شرکت رشد ۳.۵ درصدی داشت و در محدوده هزار و ۴۸۰ تومان واقع شد.

این شرکت با شناسایی سود چهار فصل ۲۱۴ توانی پی بر ای ۶.۹ واحدی را به خود اختصاص داده و پی بر ای گروه این شرکت برابر با ۱۰ واحد است، گروه محصولات پتروشیمی به واسطه تغییرات قیمت نرخ خوراک در این مدت ریزش قیمتی زیادی را تجربه کردند و در صورتی که این قانون اصلاح شود و بر اساس فرمول جدیدی تصویب شود، می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند، اما در صورت تغییر نکردن آن شاید بعضی شناسایی سودها در گزارش‌های فصلی بعدی مانند دوره‌های قبلی نباشد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از شرکت، نگاهی به صورت‌های مالی آن خواهیم داشت و با سال مالی گذشته مقایسه خواهیم کرد.

این شرکت در سه ماه ابتدای سال جاری توانسته است به درآمد عملیاتی هشت هزار میلیارد تومانی برسد که رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و هزینه‌های شرکت فقط رشد شش درصدی داشته و به ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است، بنابراین سود ناخالص شرکت برابر با ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۷۵ درصدی داشته است.

۱۵۷ میلیارد تومان هزینه‌های اداری و فروش شناسایی شده که رشد ۴۷ درصدی داشته است، ۱۳۷ میلیارد سایر درآمدها و ۲۸۲ میلیارد تومان برای سایر هزینه‌ها شناسایی شده و سود عملیاتی شرکت برابر با ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷۶ درصدی داشته است.

شرکت پتروشیمی تندگویان ۴۷۶ میلیارد تومان مالیات پرداخته و به سود خالص ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی رسیده است، سود هر سهام شرکت به ازای هر برگه سهم ۱۱۲ تومان بوده است که رشد ۱۶۸ درصدی داشته است، این شرکت اردیبهشت‌ماه به قیمت دو هزار تومان بوده است و اکنون در محدوده هزار و ۵۰۰ تومان است که افت ۳۰ درصدی نسبت به سقف قبلی داشته است.

کد خبر 683005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.