کرمانشاه نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فولاد، پتروشیمی و خودرو است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کرمانشاه نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد، پتروشیمی و صنعت خودرو دارد، گفت: استان کرمانشاه در صدر بیکاری کشور قرار دارد، مردمی که سال‌ها سینه ستبر انقلاب بودند هنوز جویای کار برای جوانان‌ خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجواد حسینی‌کیا امروز- شنبه چهارم شهریورماه- در مراسم ذوب آهن بیستون، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ میلیون تن فولاد در کرمانشاه تولید می‌شود و در دستور کار داریم که این رقم به ۵۴ میلیون تن برسد.

وی افزود: حذف برخی واسطه‌های موجود که از هماتیک مستقیم به خط تولید وارد می‌شود کار بزرگی در عرصه تولید فولاد است زیرا موجب کاهش انرژی و هزینه‌های حمل و نقل می‌شود و به توسعه واحدهای تولیدی نیز کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی ۹۸۰۰ شهید، ۲۱۵۰۰ جانباز و بیشترین زن شهید را انقلاب کرده است، افزود: در زمانی که ارز هفت تومان بود، کرمانشاه جنگ زده بود و سرمایه‌گذاری در شهرهای مرکزی کشور انجام می‌شد، انتظار داریم که دولت به این استان توجه ویژه داشته باشد.

حسینی‌کیا با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد و پتروشیمی و خودرو دارد، تصریح کرد: استان کرمانشاه در صدر بیکاری کشور قرار دارد، مردمی که سال‌ها سینه سپر انقلاب بودند هنوز جویای کار برای جوانان خود هستند.

وی قطع انرژی را یکی از چالش‌های حوزه صنعت دانست و افزود: در کشورهای دیگر آخرین مکانی که برق آن قطع می‌شود صنعت است، اما در کشور ما اول برق صنعت قطع می‌شود، باید فرهنگ‌سازی شود که چرخ صنعت نچرخد چرخ اقتصاد خانواده نخواهد چرخید.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۵ مگاوات ناترازی برق در کشور وجود دارد، افزود: لازم است چاره اندیشی شود تا ناترازی برق به ثبات برسد و حاصل آن تولید پایدار شود.

حسینی‌کیا ادامه داد: تنها کانسار فلزی در استان متعلق به شهرستان سنقز و کلیایی است، ظرفیت بسیار پهنایی دارد و امید می‌رود با افزایش تولید و اشتغال زمینه ماندن جوانان در شهر فراهم شود.

کد خبر 682979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.