سیستم VAR به ایران می‌آید اما تیم‌های عربستانی نه!

شنیده‌ها حکایت از این دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان بر توافق ایران و عربستان مبنی‌بر انجام بازی‌های دو تیم در کشور ثالث تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا از چند سال پیش تصویب کرد باشگاه‌های ایرانی و عربستانی چنانچه در لیگ‌قهرمانان آسیا به‌هم رسیدند، دیدارهای‌شان در زمین بی‌طرف برگزار شود و ظاهراً این قانون امسال نیز اجرا می‌شود و دیدارهای تیم‌های دو کشور ایران و عربستان در زمین بی‌طرف یا همان ثالث برگزار می‌شود.

به‌نظر می‌رسید مسائلی همچون VAR یا همان تکنولوژی سیستم کمک‌داور ویدئویی و استفاده از آن در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا باعث شود میزبانی از تیم‌های ایرانی گرفته شود، اما بدون در نظر گرفتن این مسئله و اینکه آیا مشکلات VAR در ایران حل خواهد شد یا خیر؟ دیدارهای میان نمایندگان ایران و عربستان در زمین ثالث برگزار می‌شود.

روزنامه معروف الریاضیة عربستان، در مطلبی مدعی شد که باشگاه النصر عربستان، ورزشگاه آل‌مکتوم شهر دبی امارات را برای میزبانی از پرسپولیس انتخاب کرد. مسابقه‌ای که از هفته پنجم مرحله گروهی و در تاریخ بیست‌وهفتم ماه‌نوامبر (ششم آذرماه) برگزار خواهد شد و این یعنی خبری از مصاف دو تیم در ایران و عربستان نخواهد بود.

الریاضیة نوشت مدیریت باشگاه النصر امروز این تصمیم را گرفته و نامه آن را نیز برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهند کرد. همچنین مدیران این باشگاه در انتظار تصمیم پرسپولیس برای انتخاب محل برگزاری دیدار با این تیم از هفته نخست لیگ قهرمانان در تاریخ نوزدهم ماه‌سپتامبر (بیست‌هشتم شهریورماه) هستند.

چنانچه دیدارهای میان باشگاه‌های ایرانی و عربستان‌سعودی همچنان در کشور ثالث برگزار شود، نساجی مازندران و سپاهان اصفهان نیز همانند پرسپولیس و سرنوشت قرمزها در مصاف با النصر عربستان، برای رویارویی با الهلال و الاتحاد دیگر تیم‌های عربستانی باید یک کشور بی‌طرف را برای میزبانی از آن‌ها انتخاب و به AFC معرفی کنند.

برنامه بازی‌های پرسپولیس، سپاهان و نساجی به‌عنوان سه‌نماینده ایران در مرحله‌گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا روز گذشته از سوی AFC اعلام شد که در آن، ورزشگاه بازی تیم‌های ایرانی با نمایندگان عربستان مشخص نشده بود. آن‌هم درحالی‌که قرار بود دیگر تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث باهم بازی نکنند و از همین‌رو اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا عجیب بود که ظاهراً در حال تحقق است.

کد خبر 682969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.