سامانه «سفیرمهر» برای ساماندهی سرویس‌های مدارس در اصفهان راه‌اندازی شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سال گذشته حدود ۶۰ هزار خانواده با سرویس مدارس در ارتباط بودند که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند و شهروندان با اعتماد از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _شنبه، چهارم شهریورماه_ در جلسه مشترک کارگروه ماده ۱۸ و شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی، اظهار کرد: حوزه حمل‌ونقل با زندگی تک‌تک شهروندان سروکار دارد.

وی افزود: شبکه خطوط اتوبوسرانی حدود ۵۰۰ هزار نفر، مترو حدود ۱۲۰ هزار نفر و شبکه معابر که حدود دو میلیون نفر به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند، همه ذیل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز حدود ۶۰ هزار خانواده با سرویس مدارس در ارتباط بودند که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند و شهروندان اعتماد کرده و از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: سال گذشته به‌رغم تلاش دستگاه‌های مرتبط، مشکلاتی از جمله شفافیت مسیر و نرخ وجود داشت که همیشه مورد توجه بود؛ سیستم تاکسی‌های اینترنتی مشکلات این نوع نرخ‌گذاری تاکسیرانی را ندارد و موجب اختلاف راننده و مسافر نمی‌شود.

حق‌شناس تاکید کرد: یکی از موارد مورد توجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، هوشمندسازی است، زیرا به رضایت شهروندان و ذی‌نفعان مختلف سرویس مدرسه کمک می‌کند و با توجه به اینکه آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان، مدارس، تاکسیرانی شهرداری و شرکت‌های حمل‌ونقلی در زمینه سرویس مدارس فعالیت می‌کنند، می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی ادامه داد: تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس، زمان و انرژی زیادی برد، زیرا وقتی به نهادهای بالادستی می‌گفتیم نرخ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته، در حالی که اتوبوس و تاکسی حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، قبول نمی‌کردند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: می‌خواستیم اطلاعاتی درباره مسافت‌ها و نرخ‌ها به‌دست آوریم که این اقدام به زحمت انجام شد، زیرا سیستم مناسبی نبود و باید با کاغذ اطلاعات از شرکت‌ها دریافت می‌شد.

وی با بیان اینکه سامانه سفیر مهر برای دفاعیات بعدی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: شهرهایی همچون شیراز و مشهد از این سیستم هوشمند استفاده می‌کنند که در اصفهان نیز به‌نوعی در حال عقب افتادن بودیم، بنابراین هوشمندسازی برای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و سایر بخش‌های زیرمجموعه آن مورد توجه قرار گرفت و سامانه سفیر مهر نیز توسط یک شرکت خوب تولید شد که سابقه تولید آن برای شیراز را دارد.

حق‌شناس تاکید کرد: نخستین سود سامانه سفیر مهر به شرکت‌های حمل‌ونقلی و پس از آن به والدین می‌رسد و فرایندها تسهیل می‌شود که این کار خوب جای قدردانی از نهادهای مرتبط دارد.

وی اضافه کرد: ممکن است مانند تمام سامانه‌ها، برای سامانه سفیر مهر نیز سوالاتی وجود داشته باشد که باید از سازمان تاکسیرانی و شرکت تولیدکننده سامانه پرسید و امیدواریم شاهد تحول بزرگی در این زمینه باشیم.

کد خبر 682958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.