بزرگترین پل هوایی کشور در شهرستان دنا کلنگ‌زنی شد

در سومین روز از هفته دولت، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به عنوان نماینده معین هیأت دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، پُل کِلو (پل شهید نجفی) به عنوان بزرگترین پل هوایی کشور کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بالغ بر ۴۳ هزار نفر، که قریب به ۸۰ درصد آن جمعیت روستایی هستند در دامنه رشته کوه‌های زاگرس و کوه دنا واقع شده‌است.

سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر از مناطق منحصر به فرد گردشگری در جنوب کشور به شمار می‌رود.

هر ساله در ایام تعطیل شاهد حضور گرم گردشگران و مسافران زیادی به شهر سی‌سخت، روستاهای شهرستان دنا از جمله «کریک»، «خونگاه»، «کره»، «دلی‌بهرامبیگی»، «غارتاریخی ده‌شیخ» هستیم.

توجه به موضوع گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره جز دغدغه‌های مهم مردم و شعارهای مسئولان بوده‌است، شعاری که در دولت سیزدهم رنگ و بوی تحقق به خود گرفته‌است.

مسیر کوهستانی شهر سی‌سخت، معضلات ترافیک، جاده دسترسی غیراستاندارد و با شیب و پیچ‌های خطرناک یکی از مشکلات اساسی مسافران در مسافرت به این شهر توریستی است.

استانداردسازی مسیر یاسوج به شهر سی‌سخت به طول سی و پنج کیلومتر در حال اجرا می‌باشد، تاکنون هشت کیلومتر از مسیر مذکور از سمت یاسوج به سی‌سخت چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته‌است.

احداث یک حلقه پل به صورت رفت و برگشت در پنج کیلومتری شهر سی‌سخت نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم در مسیر گردشگری یاسوج به سی‌سخت است.

پُل کِلو بزرگترین پل گردشگری کشور

پروژه احداث پُل کِلو (پل شهید نجفی) در ورودی شهر سی‌سخت به طول ۳۲۰ متر و به صورت رفت و برگشت و دارای مسیر پیاده‌روی در حال تجهیز کارگاه است.

این پروژه قرار بود در سفر تیرماه ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شود که به دلیل عدم وقت کافی انجام نشد و امروز چهارم شهریور ماه در سومین روز از هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده معین دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ‌زنی شد.

کوروش درخشان زاده فرماندار شهرستان دنا، اعتبار اولیه این پروژه را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: جهت احداث این پروژه به مدت ۳۶ طبق برنامه زمان‌بندی پیمانکار مسیر یاسوج به سی‌سخت مسدود خواهد بود و با تأیید شورای ترافیک استان مسیرهای فرعی جایگزین می‌شود.

کد خبر 682949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.