تحقق دو مطالبه درمانی مهم پس از سال‌ها در استان کهگیلویه‌وبویراحمد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در آیین کلنگ‌زنی اولین مرکز رادیوتراپی استان کهگیلویه‌وبویراحمد، از تأمین بالگرد اورژانس هوایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید جاودان‌سیرت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با تقدیر و تشکر از توجه ویژه دولت سیزدهم به استان کهگیلویه‌وبویراحمد، اظهار کرد: مرکز رادیوتراپی که از مهم‌ترین زیرساخت‌های درمان بیماران سرطانی است، جزو آرزوهای ۴۳ ساله مردم استان است.

وی افزود: مردم استان کهگیلویه‌وبویراحمد در صورت نیاز به درمان در مراکز رادیوتراپی باید علاوه بر رنج بیماری، رنج سفر و هزینه‌های بالای درمان را نیز تحمل کنند.

به گزارش ایمنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و وجود مسیرهای کوهستانی دارای شرایط خاص در ایجاد زیرساخت‌ها است.

با این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این استان شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف بوده است، اما همچنان در برخی از شاخص‌ها عقب ماندگی خاصی را تجربه می‌کند.

یکی از موارد ضروری برای زیست در هر منطقه‌ای وجود زیرساخت‌های لازم و مناسب در زمینه بهداشت و درمان است.

استان کهگیلویه‌وبویراحمد با آن که دارای مناطق کوهستانی صعب‌العبور است، اما از وجود بالگرد اورژانس هوایی محروم است و در مواقع ضروری نبود بالگرد باعث به خطر افتادن جان بیماران در مناطق دورافتاده از مراکز درمانی می‌شود.

در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مطالبات اصلی مسئولان استان کهگیلویه‌وبویراحمد اختصاص بالگرد اورژانس هوایی به استان بود.

بهرام عین‌اللهی در این سفر از در اولویت قرار گرفتن تأمین بالگرد اورژانس هوایی استان خبر داد.

وی همچنین با حضور در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج، کلنگ احداث مرکز رادیوتراپی استان کهگیلویه‌وبویراحمد را به زمین زد.

کد خبر 682938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.