۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
جاذبه های دیدنی قشم کدامند؟

از جاذبه‌های مهم قشم می‌توان به ساحل نقره‌ای، غار خربس، تنگه چاهکوه، سد گوران، پارک زیتون، دره ستارگان و جنگل حرا اشاره کرد.

پیش از رزرو پرواز تهران قشم چه کاری باید انجام داد؟ اگر تا به‌حال به قشم سفر نکرده‌اید؛ لازم است یک لیست از جاهای دیدنی این جزیره تهیه کنید تا بتوانید با برنامه‌ریزی کامل از اقامت خود در این جزیره، بهترین استفاده را داشته باشید.

سفر به قشم شما را با انواع جاذبه‌های طبیعی بکر و مکان‌های تاریخی آشنا می‌کند؛ پس برای سفر به این جزیره تردید نکنید. برای شناخت برخی از جاذبه‌های مهم قشم که حتما باید آنها را دید، تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت شناخت جاهای دیدنی قشم

گردشگران معمولا به‌دلایل مختلف ماند مشغله کاری یا بودجه محدود، برای سفرهای خود مدت‌زمان چند روزه‌ای را مشخص کرده و با در نظر گرفتن این زمان، برای رزرو بلیط هواپیما اقدام می‌کنند.

درصورتی‌که افراد بدون اطلاع کافی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره، به قشم سفر کنند؛ درحالی‌که بلیط هواپیما قشم به تهران برای برگشت را نیز رزرو کرده باشند؛ احتمالا در طول سفر، مدت‌زمانی را سردرگم شوند که کدام جاذبه برای تماشا بهتر است.

در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت افراد از زمان محدود سفر استفاده بهینه‌ای داشته باشند. پس قبل از اینکه به‌فکر بستن چمدان باشید؛ با شناخت جاذبه‌های قشم لیستی برای خود تهیه کنید تا پس از رسیدن به جزیره بتوانید خیلی سریع از همه مکان‌ها دیدن کنید.

مهم‌ترین جاذبه‌های قشم را بشناسیم

جالب است بدانید قشم حدودا 10 برابر کیش وسعت دارد. پس اینکه جاذبه‌های گردشگری این جزیره بیشتر از کیش باشد خیلی دور از انتظار نیست. در ادامه مکان‌هایی که در بین گردشگران به محبوبیت بیشتری دست یافته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان ازجمله مکان‌های دیدنی قشم است که هر شخصی پیش از رزرو بلیط هواپیما قشم به تهران باید از آن دیدن کند. این جاذبه طبیعی شامل دره‌ها، کوه‌ها و صخره‌هایی است که در طول زمان و بر اثر باد و باران، شکل طبیعی خود را از دست داده‌اند.

امروزه وقتی به این دره و صخره‌ها نگاه کنید گویی به طرح‌ و شکل‌هایی از حیوانات یا موجودات عجیب خیره شده‌اید. این ویژگی باعث شده بومیان قشم باور داشته باشند برخورد یک ستاره باعث به‌وجود آمدن تغییرات دره شده و دلیل نام‌گذاری آن نیز به همین موضوع برمی‌گردد.

تنگه چاهکوه قشم

این منطقه دیدنی از قشم نیز شامل چندین کوه و دره است که در بخش‌هایی از آن، چاه‌هایی با عمق مختلف قرار دارد. ظاهر زیبای صخره‌های این تنگه به‌گونه‌ای است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. در سفر به قشم پیاده‌روی در تنگه چاهکوه را از یاد نبردید.

جنگل حرا

جنگل حرا با وسعت 86 هزار هکتار در آب‌های خلیج فارس قرار دارد. این جنگل دریایی به یکی از جاذبه‌های مهم قشم و حتی ایران تبدیل شده است. درخت‌های این منطقه با رشد در آب‌های شور دریا توانسته‌اند زیبایی خاصی به قشم ببخشند.

غار نمکدان قشم

اگر دیدن غارهایی که از سرما قندیل می‌بندند برای شما جذاب است؛ پیشنهاد می‌کنیم از تماشای غار نمکدان که در آن قندیل‌های نمک بسیار زیبایی وجود دارد نیز غافل نشوید. برای دیدن این جاذبه کافی‌است از مرکز شهر حدود 90 کیلومتر به سمت جنوب غربی جزیره حرکت کنید.

سد گوران قشم

پس از تهیه بلیط هواپیما و سفر به قشم، بازدید از روستای گوران را از یاد نبرید. این منطقه در غرب جزیره واقع شده و در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده است. به همین دلیل نیز نام آن در زمان‌های پیشین گبران بود و سپس به گوران تغییر پیدا کرد.

از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه سدی است که قدمت بسیار زیادی دارد. شروع ساخت سد به دوران هخامنشیان برمی‌گردد و پس از آنها نیز ساسانیان این رویه را ادامه دادند تا در نهایت در دوره پهلوی مراحل ساخت به‌طور کامل تکمیل شد.

غار خربس قشم

پس از پرواز تهران قشم و رسیدن به جزیره آیا می‌توان بی‌خیال دیدن غار خربس شد؟ مکانی که در گذشته نقش پناه‌گاه را برای مردم داشت و با کمک دست انسان، غارهای‌ کوچک آن شکل اتاق‌مانندی به‌خود گرفتند.

غار خربس از چندین حفره‌ کوچک در دل کوه تشکیل شده که در زمان‌های دور، انسان‌ها برای استفاده از آنها تغییراتی در شکل حفره‌ها به‌وجود آوردند تا شبیه اتاقی برای زندگی شوند. با توجه به اینکه این منطقه پوشش گیاهی مناسبی ندارد؛ بازدید از آن باید در ساعاتی از روز انجام شود که شدت تابش آفتاب زیاد نیست.

پارک زیتون قشم

اگر در کنار دیدن جاذبه‌های طبیعی قشم، می‌خواهید مدتی را به گردش و تفریح بگذارنید؛ پارک ساحلی زیتون با امکانات کاملی که دارد بهترین گزینه است. در این فضا می‌توانید از امکاناتی مانند دوچرخه سواری، زمین ورزشی، سینما 4 بعدی و تفریحاتی مانند شاتل، فلای برد، غواصی و جت اسکی بهره‌مند شوید.

ساحل نقره‌ای قشم

اگر قدم زدن در ساحل را دوست دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم با رزرو پرواز تهران قشم خود را به این جزیره و سپس به ساحل نقره‌ای برسانید. چیزی که وجود آن فقط در انیمیشن‌ها قابل تصور است در قشم به حقیقت می‌پیوندد.

پلانگتون‌های دریا وقتی به ساحل می‌رسند با کمک کانی‌های موجود می‌توانند نور آبی یا سبز بسیار زیبایی از خود منعکس کنند. این صحنه زیبا در شب و روز قابل مشاهده است. البته برای دیدن این صحنه با جذابیت هرچه بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز یا بهار برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید.

جاذبه های دیدنی قشم کدامند؟

جمع‌بندی

آیا پیش از خرید بلیط هواپیما برای رفتن به قشم، اطلاعات کافی در ارتباط با جاهای دیدنی جزیره به‌دست آورده‌اید؟ با توجه به زیاد بودن جاذبه‌های بکر قشم شناخت آنها به شما در داشتن سفری پربارتر کمک می‌کند.

از مهم‌ترین جذابه‌های قشم که دیدن آنها را باید در اولویت قرار دهید می‌توان به پارک زیتون، دره ستارگان، ساحل نقره‌ای، جنگل حرا، غار نمکدان و تنگه چاهکوه اشاره کرد.

سوالات متداول

مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم کدام‌اند؟

از جاذبه‌های مهم قشم می‌توان به ساحل نقره‌ای، غار خربس، تنگه چاهکوه، سد گوران، پارک زیتون، دره ستارگان و جنگل حرا اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به قشم چه موقع است؟

با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان جزیره خلوت است. قشم در پاییز و بهار آب‌وهوای معتدل و دل‌چسبی دارد. برای داشتن سفری بدور از گرما نیز زمستان زمان مناسبی است.

چرا باید جاهای دیدنی قشم را بشناسیم؟

با شناخت جاهای دیدنی جزیره می‌توان برنامه‌ریزی کاملی برای سفر داشت و از تمام لحظات حضور در قشم استفاده کرد.

کد خبر 682904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.