نماد «پاکیمَن» سازمان پسماند اصفهان به ثبت رسید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه نماد آموزشی «پاکیمَن» به ثبت رسیده است، گفت: طراحی کاراکتر پاکیمن به منظور افزایش کیفیت آموزش از طریق یک نماد تاثیرگذار و با هدف بهبود رفتارهای شهروندان در زمینه مدیریت پسماندها صورت گرفته است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت پسماند در حوزه‌هایی مانند جداسازی پسماندها و کاهش تولید پسماند، این واحد اقدام به طراحی و ساخت کاراکتر ویژه مدیریت پسماند کرده است تا بتواند در سطح کشور، به‌عنوان نماد این حوزه شناخته شود.

وی افزود: این کاراکتر با طراحی گرافیکی منطبق بر اصول کارشناسی، ساخته شده از پسماندهای قابل بازیافت بوده و نوع ساختار و پوشش آن می‌تواند ذهن مخاطب را به سوی موضوعات مدیریت پسماند هدایت کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: در طراحی این شخصیت سعی شده است از جنسیت انسانی استفاده نشود و تداعی‌کننده یک شخصیت شاد، ماجراجوی تمیز و دور از زباله به مخاطب باشد تا اثربخشی و دوستی بیشتری را ایجاد کند.

وی گفت: بیشتر اجزای به‌کار گرفته شده در طراحی شخصیت پاکیمن از مواد بازیافتی است، به‌طوری که کلاه آن درِ بطری، عینک به معنای محافظت و ایمنی و شیشه بازیافتی و دستکش آن نیز نشانه اهمیت سلامت و خطرناک بودن بعضی اقلام موجود در پسماند است.

نماد «پاکیمَن» سازمان پسماند اصفهان به ثبت رسید

ساکتی با بیان اینکه رنگ‌بندی لباس شخصیت پاکیمن، لباس کارکنان بازیافت است که به‌صورت شب‌رنگ در این طرح به‌کار گرفته شده است و ابزاری نیز به‌عنوان وسیله جمع‌آوری بازیافت همراه با این شخصیت در این نماد استفاده شده است، اظهار کرد: طراحی این شخصیت به‌گونه‌ای است که قابلیت حرکت و بازی دارد و استفاده از آن در تبلیغات یا محصولات آموزشی و فرهنگی سازمان، همچنین برنامه‌های میدانی قابل استفاده است.

وی تصریح کرد: ورود این کاراکتر به عرصه آموزش مدیریت پسماند، بسیاری از اقشار را برای جلب مشارکت ترغیب می‌کند و می‌تواند منجر به نهادینه شدن مفاهیم آموزشی شود، بنابراین این کاراکتر مدل مناسبی برای انتقال موضوعات آموزشی است و از طریق آن می‌توان موضوعات را با زبان ساده و در قالب آموزش‌های ملموس به گروه‌های مختلف منتقل کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: این کاراکتر قرار است از این پس در جشن‌ها، همایش‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها و ویدئوها به عنوان نماد مدیریت پسماند مورد استفاده قرار گیرد و از این طریق به یک چهره اثرگذار تبدیل شود.

کد خبر 682901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.