سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی به بهانه ثبت‌نام کتب درسی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، مراقب سودجویانی که به بهانه ثبت‌نام کتاب‌های درسی، قصد سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی را دارند، باشید.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و ثبت‌نام کتاب‌های درسی، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی زده‌اند.

وی افزود: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال و با هدایت آنها به صفحات جعلی و فیشینگ، اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت و اقدام به کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده است که برخی مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند آموزش‌های غیرحضوری، کلاس‌های تابستانه و تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه، از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری و جهت ثبت‌نام کتب درسی تنها از طریق سامانه‌های رسمی و تأیید شده توسط وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت بیست‌وچهارساعته به نشانی www.cyberpolice.ir، آماده دریافت گزارش‌ها شهروندان در فضای مجازی است.

کد خبر 682894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.