مالکان ساختمان‌های دارای رأی قطعی تخریب تا پایان شهریور پرونده خود را تکمیل کنند

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: مالکان ساختمان‌های دارای رأی قطعی تخریب ماده ۱۰۰، باید در سامانه «اصفهان من» ثبت‌نام کنند و آرای بدوی و قطعی کمیسیون، کپی کارت ملی، شناسنامه و پروانه ساخت خود را در این سامانه بارگذاری و برای شهرداری ارسال کنند.

غلامعلی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ که به تخلفات ساختمانی اشاره دارد، اظهار کرد: شهروندان تا پایان شهریورماه فرصت دارند اسناد و مدارک خود را به شهرداری ارائه دهند و تا پایان آذرماه اگر رأی مربوطه صادر شد، می‌توانند جریمه خود را پرداخت کنند.

وی افزود: افراد برای تکمیل پرونده خود باید در سامانه «اصفهان من» ثبت‌نام کنند و آرای بدوی و قطعی کمیسیون، کپی کارت ملی، شناسنامه و پروانه ساخت خود را در این سامانه بارگذاری و برای شهرداری ارسال کنند.

مدیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه به مرور افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند برای حضور در شهرداری دعوت می‌شوند، تصریح کرد: در هر منطقه کارگروهی شامل مدیر منطقه، معاون شهرسازی، مسئول درآمد و مسئول اجراییات منطقه در این خصوص فعال هستند و موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: اگر پرونده شامل این تبصره شود و بتوان رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ را نقض کرد، موضوع به اطلاع مالک ذی‌نفع می‌رسد، اما اصل این است که تمام تخلفات ساختمانی شامل تبصره ۶ نمی‌شود، به‌طور مثال اگر در گذرها بالکن غیراستاندارد احداث یا در کاربری‌های کشاورزی ساخت‌وساز انجام شود، یا ساختمانی اصول سه‌گانه، مسائل بهداشتی، ایمنی و ایستایی بنا را رعایت نکرده باشد، شامل پروندهای بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ نمی‌شود.

فیض‌الهی گفت: پرونده‌هایی شامل این قانون می‌شود که از سال‌های گذشته به‌طور مثال از ۳۰ تا ۴۰ سال قبل تا پایان سال ۱۴۰۰ رأی قطعی برای آن‌ها صادر شده باشد؛ در واقع اگر برای پرونده‌ای رأی تخریب صادر شده باشد و از مالک یا ذی‌نفع به دیوان عالی شکایت شد و دیوان رأی را نقض کند، موضوع دوباره در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود، البته باید این رأی مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ باشد.

وی تاکید کرد: اگر شهروندی نسبت به صدور حکم خود شکایت و دیوان آن را نقض کرده باشد، اما مربوط به بعد از سال ۱۴۰۰ باشد، این تبصره شامل آن‌ها نمی‌شود.

مدیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: احتمال دارد پس از اینکه زمان قانون در آذر ماه پایان یافت، آرای تخریبی که کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر کرده است، اجرایی شود، زیرا بند (۱) ماده قانون اشاره دارد که اگر پرونده‌ای رأی قطعی و تخریب آن صادر شد، باید بلافاصله اجرا شود.

کد خبر 682870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.