راهکار فرایبورگ برای سازماندهی سطل‌های زباله

فرایبورگ آلمان به‌منظور سازماندهی پسماندهای شهر به نصب سطل‌های زباله مخصوص جعبه پیتزا و بطری کنار سطل‌های قدیمی پرداخته است‌.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با نزدیک شدن به روز جهانی پاکسازی (شانزدهم سپتامبر)، فرایبورگ آلمان در حال تلاش برای تشویق ساکنان خود به مشارکت فعال در امور سازماندهی فعالیت‌های جمع‌آوری زباله‌ها به‌صورت فردی یا گروهی است. مقامات محلی این شهر با وارد کردن عنصر خلاقیت به راهکارهای ارائه‌شده خود در این زمینه، لحن و نوع عملکرد خود را برای توسعه این فرهنگ از تنبیه و تهدید به‌سمت تمایل و تهییج متمایل کرده‌اند.

مقامات فرایبورگ به‌عنوان یکی از اقدامات خود به نصب سطل‌های زباله جدید در خیابان‌ها اقدام کرده‌اند که برخلاف سطل‌های دیگر مربعی‌شکل و مخصوص جعبه‌های پیتزا است.

سطل‌های جدید در نزدیکی پیتزافروشی‌ها یا اماکن محبوب و پرتردد شهر همچون کافه‌ها و سواحل جنوبی قرار گرفته و با این ایده طراحی شده‌اند که مردم اقلام مقوایی حجیم خود را به‌راحتی روی هم در آن‌ها قرار دهند تا در کنار ممانعت از ورود اقلام بازیافتی به سطل‌های زباله، از پاره شدن پلاستیک‌ها و اشغال حجم عمده‌ای از سطل‌های قدیمی پیشگیری شود، چراکه جعبه‌های پیتزا به‌دلیل شکل و حالت خود حتی در صورت تا شدن و فشرده شدن نیز فضای زیادی را اشغال می‌کنند و مدت‌ها است که به‌عنوان مشکل سطل‌های زباله شناخته می‌شوند.

راهکار فرایبورگ برای سازماندهی سطل‌های زباله

سطل‌های زباله معمولی همچنین مملو از زباله‌هایی دارای مواد افزودنی، قوطی و بطری است. مقامات فرایبورگ به‌منظور رفع این مشکل نیز به نصب جا بطری‌های در کنار آن‌ها اقدام کرده است که به‌راحتی به بدنه سطل‌ها متصل می‌شود و این امکان را به رهگذران می‌دهد که بطری‌های پلاستیکی، شیشه‌ای یا قوطی‌ها را در شکاف‌های دایره‌ای‌شکل کنار سطل‌ها قرار دهند.

این جابطری‌های ضمیمه همچنین به مرتب شدن وضعیت سطل‌های زباله در فرایبورگ کمک می‌کند، زیرا بسیاری از اهالی این شهر آلمانی تمایل دارند به‌عنوان یک عملکرد تفکیک زباله یا ممانعت از سرریز شدن سطل‌ها به‌دلیل حجم‌گیر بودن، بطری‌ها و قوطی‌های پلاستیکی، شبشه‌ای و فلزی خود را در اطراف سطل‌ها قرار دهند. انباشته شدن این ظروف کنار سطل‌ها، جدا از ماهیت و شکل ظاهری نامناسب، خطراتی نیز ایجاد می‌کند، چراکه برای مثال بطری‌های شیشه‌ای در صورت شکستن فضای عمومی را با خرده‌شیشه‌های برنده و آسیب‌رسان پر می‌کند. افزودن این ضمیمه‌ها همچنین کار را برای زباله‌گردان یا مأموران جمع‌آوری بازیافت آسان می‌کند و کنار فواید زیبایی، دارای مزایای زیست‌محیطی است.

راهکار فرایبورگ برای سازماندهی سطل‌های زباله

کد خبر 682852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.