بازدید وزیر صمت از پروژه بزرگ بیواتانول کرمانشاه

وزیر صمت با همراهی استاندار کرمانشاه، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس، معاون وزیر و جمعی از مدیران استانی از کارخانه بیواتانول کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح بیواتانول با ارزش سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در مرحله نهایی بهره‌برداری است. ظرفیت روزانه این پروژه ۲۰۰ هزار لیتر است و محصول آن در تولید بنزین کاربرد زیادی دارد.

این پروژه در زمینی به وسعت ۱۲.۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه در حال احداث است و مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد. این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب بوده و با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسط شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در حال اجرا است.

وزیر صمت سپس به همراه استاندار کرمانشاه و هیئت همراه به شهرک صنعتی زاگرس رفت و از پروژه‌های شهرک صنعتی زاگرس بهره‌برداری کرد. پروژه‌های شهرک صنعتی زاگرس با سرمایه‌گذاری ۲۶۵ میلیارد تومان شامل افتتاح سوله‌های کارگاهی در مساحت ۲۰۰ مترمربع برای استقرار واحدهای دانش‌بنیان و پیش‌بینی اشتغال ۱۰۰ نفر انجام شده است.

شهرک صنعتی زاگرس بزرگترین شهرک صنعتی غرب کشور با مساحت ۱۱۰۰ هکتار است. پروژه‌های زیرساختی افتتاح شده شامل راهسازی و آسفالت ۱۵ کیلومتر، مخزن بتنی آب ۲۰۰۰ متر مکعبی، شبکه توزیع گاز، شبکه توزیع آب و شبکه روشنایی برق است.

در ادامه سفر یک‌روزه وزیر صمت از کارخانه در حال احداث چیاسرام زاگرس بازدید کرد. عملیات اجرایی این پروژه بزرگ سال ۱۴۰۰ آغاز شد و فاز نخست آن در ۳۰ هکتار، با حجم سرمایه‌گذاری ۱,۳۶۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۵۰ نفر در حال اجرا است. ظرفیت تولید سالانه فاز نخست پروژه چیاسرام هفت میلیون مترمربع کاشی است که این ظرفیت با راه‌اندازی فاز دوم به ۱۰ میلیون مترمربع و فاز سوم به ۱۴ میلیون مترمربع خواهد رسید.

اشتغال‌زایی این طرح در فازهای دوم و سوم به ترتیب ۷۰۰ نفر و ۸۵۰ نفر خواهد بود.

کد خبر 682850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.