اعلام جزئیات اتهام‌های ۳ متهم اصلی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

رئیس کل دادگستری استان فارس جزئیات اتهام‌های ۳ متهم اصلی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با اشاره به صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی سه تن از متهمان اصلی حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، ۱۱ روز پس از این حادثه تلخ اظهار کرد: پرونده این سه متهم جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از زمان تشکیل پرونده دقت و سرعت درباره این پرونده در دستور کار مقامات قضائی قرار گرفت، افزود: به زودی شاهد برگزاری محاکمه این افراد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: اتهام متهم اصلی پرونده به نام رحمت‌الله نوروزاف، عضویت در گروهک تروریستی داعش، عضویت در گروه‌های بغی، محاربه و افساد فی‌الارض است و اتهامات وارده به متهمان ردیف‌های دوم و سوم به نام‌های حبیب‌الله عرب‌زاده و امرالله نظری (معروف به اسد) نیز معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با گروهک تروریستی داعش است.

وی از ادامه دستگیری سایر افراد مرتبط با این حادثه خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از افراد بازداشت شده پس از محرز شدن بی‌گناهی با قرار منع تعقیب آزاد شده‌اند و درباره تعداد دیگری از این افراد تحقیقات همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره همه ابعاد زوایای پنهان و آشکار حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با دقت ویژه همچنان ادامه دارد و هر فرد و عاملی که کمترین نقش و همکاری را در این خصوص با متهمان اصلی داشته است، مجازات خواهد شد.

منبع: میزان

کد خبر 682830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.