لغو سفر وزیر کشور به مازندران به دلیل شرایط نامساعد هوا

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از لغو سفر وزیر کشور به استان به مناسبت هفته دولت به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعدالله وطن‌خواه صبح امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه شهدای ساری که برای استقبال از وزیر کشور حاضر بودند، با اشاره به اینکه امروز آمادگی کامل برای سفر وزیر کشور به استان مازندران وجود داشت، اظهار کرد: شرایط هوا متغیر بود و تصمیم نهایی پرواز با خلبان است که درباره استقرار پرواز تصمیم‌گیری کند که در نهایت در لحظات منتهی به ورود، خلبان از نشستن هواپیما جلوگیری کرد.

وی افزود: دقایقی پیش، شرایط هوا به زیر استاندارد لازم مورد نیاز خلبان رسید و هواپیمای وزیر کشور به تهران بازگشت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران خاطرنشان کرد: دستگاه‌های کمک ناوبری در فرودگاه شهدای ساری نصب شده است که طی چند مرحله عملیات فلاچک را انجام می‌دهند، اما به دلیل هم‌زمان شدن با پروازهای اربعین استفاده از آن در اولویت پروازهای مرزی قرار گرفته است.

وطن‌خواه اضافه کرد: برای تاییدیه طرح‌های پروازی از این سیستم‌ها استفاده می‌شود و با پایان یافتن پروازهای اربعین، گروه‌های فلاچک به فرودگاه ساری بازگشتند.

وی با اشاره به شرایط پرواز وزیر کشور به ساری تاکید کرد: شرایط دید یک ساعت قبل از پرواز چک شده است، اما ۲۰ دقیقه به پرواز دید به حد بسیار پایینی رسید که خلبان تصمیم گرفت پرواز را به تهران بازگرداند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: بازگشت مجدد این هواپیما به شرایط هوا بستگی دارد و اگر وضعیت هوا مناسب‌تر شد، بسته به بررسی خلبان تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

به گزارش ایمنا، قرار بود وزیر کشور در سفر نیم‌روزه خود به استان مازندران، ضمن شرکت در جلسه شورای اداری استان در افتتاحیه طرح‌های هفته دولت این استان نیز شرکت کند.

کد خبر 682809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.