حضور مشمولان غایب سربازی در پیاده‌روی اربعین امکان‌پذیر است؟

رئیس اداره گذرنامه و مهاجرت فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وضعیت مشمولان غایب برای حضور در مراسم اربعین گفت: از آن‌جا که وضعیت نظام وظیفه این افراد مشخص نشده است و برای خدمت سربازی اقدامی نکردند، امکان خروج از کشور برای آنها فراهم نیست.

سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل حجم درخواست و تقاضایی که در ایام اربعین برای زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) وجود دارد، قرارگاه اربعین را تشکیل دادیم و سعی کردیم تمام ظرفیت‌ها را در این قرارگاه تجمیع و خدمات با کیفیتی به زائران ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ روز است که قرارگاه اربعین تشکیل شده و خدمات مورد نیاز توسط این قرارگاه به زائران ارائه می‌شود، افزود: تمدید گذرنامه‌های منقضی شده از تاریخ یکم فروردین‌ماه سال ۹۷ به بعد در دستور کار این قرارگاه قرار دارد و گذرنامه‌های منقضی‌شده با قید فوریت برای زائران تمدید می‌شود.

رئیس اداره گذرنامه و مهاجرت فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: ثبت درخواست پروانه‌های گذر زیارتی در قرارگاه اربعین انجام می‌شود و همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در سه شیفت کاری مشغول ارائه خدمات هستند تا درخواست‌ها با سرعت ثبت شود و گذرنامه‌ها به‌موقع به دست زائران برسد.

وی با بیان اینکه با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تسریع در فرایند تحویل گذرنامه به متقاضیان و پروانه گذرنامه‌های زیارتی در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: حجم قابل توجهی از درخواست گذرنامه افراد که از تاریخ بیست‌ونهم مردادماه سال جاری به بعد در قرارگاه اربعین ثبت شده است، تحویل پست قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند ۴۸ ساعت پس از ثبت درخواست خود با مراجعه حضوری به اداره پست واقع در خیابان نشاط، پروانه گذر زیارتی خود را دریافت کنند.

سرهنگ طاهرپور با اشاره به وضعیت مشمولان سربازی که قصد سفر به کربلا را دارند، گفت: در حوزه نظام وظیفه سه دسته مشمول سربازی وجود دارد، یک دسته سربازانی که در حال حاضر مشغول خدمت سربازی هستند که این افراد با موافقت فرمانده یگان و حفاظت اطلاعات یگان می‌توانند مجوز لازم را دریافت و با هماهنگی پلیس مهاجرت برای مراسم اربعین اعزام شوند، دسته دوم مشمولان غیرغایب هستند که یا دانشجو و در حال ادامه تحصیل هستند یا مجوزی دارند که خدمت سربازی آنها به تعویق افتاده است که این افراد نیز می‌توانند با هماهنگی سازمان نظام وظیفه و پلیس مهاجرت درخواست خود را پیگیری کنند و به زیارت مشرف شوند.

وی با اشاره به وضعیت مشمولان غایب برای اعزام به کربلا و حضور در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: از آن‌جا که وضعیت نظام وظیفه این افراد مشخص نشده است و برای اعزام شدن به خدمت سربازی اقدامی نکردند، امکان خروج از کشور برای آنها فراهم نیست و نمی‌توانند برای زیارت از کشور خارج شوند.

کد خبر 682785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.