پرداخت ۵ همت تسهیلات به واحدهای اقتصادی استان اصفهان

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان گفت: بانک توسعه تعاون استان اصفهان از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز، بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد ریال به بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها برای حفظ و یا ایجاد اشتغال پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی محترم امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ در نشست خبری به مناسب هفته تعاون که در محل اتاق تعاون استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان بانکی که به‌طور کامل دولتی است در سال ۱۳۸۸ و در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با سرمایه پنج هزار میلیارد ریالی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از اهداف بانک توسعه تعاون حفظ اشتغال موجود بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی‌ها، همچنین ایجاد اشتغال جدید است، افزود: مطابق این اساسنامه، بانک توسعه تعاون استان اصفهان از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز، بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد ریال به عبارتی نزدیک به ۵ همت تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان ادامه داد: بانک توسعه تعاون در سال‌های اخیر یکی از بانک‌های عامل در حوزه اشتغالزایی به حساب می‌آید. در همه طرح‌های اشتغالزایی که در سیاست‌های دولت وجود داشته مانند صنعت و معدن، کشاورزی، بهزیستی و مواردی دیگر را این بانک مشارکت داشته است.

محترم با بیان اینکه یکی از طرح‌هایی که بانک توسعه تعاون در سال‌های اخیر داشته پرداخت تسهیلات به مناطق روستایی بوده است، گفت: نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان تسهیلاتی با نرخ ۴ و ۶ درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تسهیلات بانک توسعه تعاون موجب اشتغال ۱۴۳۱ نفر شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان علاوه بر این در دو سال اخیر بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان اصفهان پرداخت تسهیلات برای حفظ اشتغال ۵۲۶ نفر و در قالب سرمایه در گردش به واحدهای اقتصادی استان اصفهان پرداخت شده است.

محترم ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم بانک توسعه تعاون مشارکت داشته پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی بوده است. این تسهیلات برای حفظ اشتغال واحدهایی مانند فرش‌بافی، خیاطی و بخش‌های دیگر که پس از صدور پروانه‌شان به بانک توسعه تعاون معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: تسهیلات پرداخت به واحدهای مشاغل خانگی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۸۴ ماه پرداخت می‌شود که از ابتدای دولت سیزدهم ۸۱ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال جدید ۶۹۳ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان ادامه داد: بانک توسعه و تعاون در تسهیلات اشتغال‌زایی نهادهای حمایتی از محل بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه ۲۰۳۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۷۴ میلیارد تومان با اشتغال ۱۲۴۰ نفر به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.

محترم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۶۷۷ فقره تسهیلات با مبلغ حدود ۶۰ میلیارد تومان به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد که باعث اشتغال ۴۳۷ نفر شده است.

وی با بیان اینکه حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری یکی دیگر از مواردی است که بانک توسعه و تعاون در دستور کار خود قرار دارد، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۵۸۶ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ۹۲۳ میلیارد ریال و ۳۹۰ میلیارد ریال نیز اعطا شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع در راستای حمایت از ازدواج و طرح جوانی جمعیت بانک توسعه تعاون در استان اصفهان ۱۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱,۳۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

محترم با بیان اینکه در راستای سفر ریاست جمهوری به اصفهان بالغ بر ۲۰ فقره تسهیلات به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سفر دوم رئیس‌جمهور به اصفهان این رقم به دو هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

کد خبر 682783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.