ماجرای راننده لودری که با تیر مستقیم به شهادت رسید

یک رزمنده دفاع مقدس در کتاب «زنده با کمیل» به ماجرای شهادت یک راننده لودر در اثر اصابت تیر مستقیم اشاره کرده است: «داشتم با یکی از بچه‌ها صحبت می‌کردم که صدای انفجاری، دیده‌ها را به سمت لودر چرخاند. لودر در دود و آتش گم شده بود و اثری از راننده به چشم نمی‌خورد، گویا لبخند آخر او را خریده بودند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، جهادگران در کشور به نام «سنگرسازان بی‌سنگر» شناخته می‌شوند و این همان لقبی است که امام خمینی (ره) به آنان در دوران دفاع مقدس داده است، زیرا این افراد با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به ساخت سنگر و افزایش استحکامات جنگی مشغول بودند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند که پایه‌های این نظام مقدس را مستحکم‌تر کرده است.

در کتاب «زنده با کمیل» به قلم «محسن مطلق» به شرح مظلومیت این سنگرسازان و شهادت یک راننده لودر پرداخته شده است: «تانک‌های دشمن، بند کرده بودند به لودری که سمت خاکریز ما کار می‌کرد. چند گلوله در کنار لودر به زمین نشست؛ اما راننده عین خیالش نبود.

چهره‌اش گرچه خاک گرفته بود اما از بشاش بودن صورتش کم نمی‌کرد، فقط لبخند می‌زد.

داشتم با یکی از بچه‌ها صحبت می‌کردم که صدای انفجاری، دیده‌ها را به سمت لودر چرخاند. لودر در دود و آتش گم شده بود و اثری از راننده به چشم نمی‌خورد، گویا لبخند آخر او را خریده بودند.

تیر مستقیم تانک، مأموریت خود را انجام داده بود. بچه‌ها کلاه آهنی راننده لودر را آن طرف رودخانه، در حالی که سوراخ‌سوراخ شده بود پیدا کردند و لودر همچنان می‌سوخت.»

کد خبر 682733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.