۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
وزیر میراث فرهنگی وارد سنندج شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم‌زمان با هفته دولت با استقبال مسئولان استان کردستان وارد شهر سنندج شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعزت‌الله ضرغامی امروز _شنبه چهارم شهریورماه_ هم‌زمان با هفته دولت به‌منظور بازدید از چند پروژه شاخص گردشگری و بررسی وضعیت مرز باشماق مریوان در استان کردستان حضور پیدا کرد.

وی در نخستین گام از سفر خود به کردستان، از پروژه هتل شادی دو سنندج و مجتمع گردشگری الماس غرب این شهرستان بازدید می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر یک‌روزه خود به این استان، عازم شهرستان مریوان می‌شود و ضمن حضور در مرز بین‌المللی باشماق مریوان، در جریان روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی قرار می‌گیرد.

حضور در منطقه جهانی هورامان و بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در استان کردستان است.

کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است

سیدعزت‌الله ضرغامی در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه مأموریت میراث فرهنگی در استان کرستان بسیار غنی است و من برای پیگیری مأموریت‌ها و به دعوت نمایندگان و با هماهنگی استاندار کردستان برای بازدید از شهرها و پروژه‌های مختلف به استان کردستان سفر کرده‌ام.

وی افزود: کردستان مهد فرهنگ و هنر ایران است و قدمت بالایی دارد و کردستان مساوی با خود ایران است. نمادهای ارزشمند فرهنگی و تمدنی در کردستان بسیار هستند و این استان مظهر وحدت شیعه و سنی است.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: به‌رغم اینکه در سال‌های اول انقلاب دشنمان چشم طمع به این استان داشتند با هوشیاری مردم افتخاری دیگر کسب کردند و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کردند.

ضرغامی با اشاره به تردد زائران اربعین برای دومین سال متوالی از مرز باشماق مریوان تصریح کرد: من توصیه می‌کنم به زائران اربعین مسیر باشماق را انتخاب کنند و از ظرفیت‌ها و آب و هوای خوب مریوان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف میراث فرهنگی انتخاب مسیرهای جایگزین گردشگری است و لازم است زائران از مقاصد گردشگری جایگزین همچون مرز باشماق نیز استفاده کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه جای ایران خوب است و ظرفیت مقصد گردشگری را دارد، استان کردستان نیز یک استان استثنایی است و موقعیت خوبی دارد و توصیه می‌کنیم زائران برای زیارت عتبات و کربلای معلی، مرز باشماق را انتخاب کنند.

کد خبر 682714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.