رقم تسهیلات تناسبی با نیاز صنایع و واحدهای تولیدی ندارد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: رقم اعطای تسهیلات تناسبی با نیاز صنایع و واحدهای تولیدی ندارد و نیاز است تمهیداتی فراهم و برای این سیاست‌های انقباضی فکر اساسی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر کریمی شامگاه جمعه _سوم شهریورماه_ در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی به‌شدت در زمینه تأمین سرمایه در گردش خود مشکل دارند.

وی با بیان اینکه رقم اعطای تسهیلات بانک‌ها هیچ تناسبی با نیاز صنایع و واحدهای تولیدی ما ندارد، افزود: صنایع نیاز به سرمایه در گردش بیشتری دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملکرد خوب دولت در رشد مالیات و شناسایی مؤدیان جدید مورد حمایت همه است، اما آنچه باید دنبال شود کاهش مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از جمله آن‌ها هستند.

کریمی با بیان اینکه در ماده ۲۷ قانون برنامه هفتم پیش‌بینی شده است که سالانه یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود، تاکید کرد: یک درصد از مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی کم می‌شود که رویکرد مثبتی است.

وی تصریح کرد: در همه جهان مالیات را از مصرف‌کننده می‌گیرند نه از تولیدکننده، مالیات در استان مرکزی طی سال‌های اخیر از چند بعد فشار زیادی را به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با پرونده‌های شفاف وارد کرده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۷ درصد عملکرد نسبت به رقم مصوبه نهادهای مالیاتی داشتیم که نشان‌دهنده فشار زیاد به فعالان اقتصادی است.

کریمی با بیان اینکه رشد درآمد مالیاتی استان زیاد است اضافه کرد: از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ تقریباً درآمد مالیاتی پنج برابر شده است.

وی با بیان اینکه مالیات عملکرد وصول شده در سال ۹۹، ۵,۳۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: امسال این رقم ۲۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که رقم سنگینی است و باید به این مسئله توجه شود که فشار بیش از اندازه به تولیدکنندگان وارد نشود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل فضای فیزیکی گمرک و اداره کل اموال تملیکی استان مرکزی، تاکید کرد: ما انبارهای مناسب در گمرک نداریم و بیشتر واحدهای تولیدی بزرگ ما با همکاری گمرک از انبارهای خودشان به عنوان انبارهای تحت نظارت گمرک استفاده کرده‌اند که به گمرک کمک کرده است.

کریمی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر ارز سه هزار تومانی به یک‌باره به ۵۰ هزار تومان رسید، تاکید کرد: تولید در این شرایط، نیازمند سرمایه در گردش است.

وی ادامه داد: رقم اعطای تسهیلات تناسبی با نیاز صنایع و واحدهای تولیدی ندارد و نیاز است تمهیداتی فراهم و برای این سیاست‌های انقباضی فکر اساسی شود.

کد خبر 682711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.