تاکنون بیش از ۳۵۰‌ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند

وزیر کشور گفت: با تلاش‌های انجام شده و فراهم شدن امکانات مناسب، تاکنون حدود ۵۰ هزار زائر از مرز خسروی و بیش از ۳۵۰‌ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی جمعه سوم شهریورماه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت زیرساخت‌ها در مرز بین‌المللی خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون در مرز خسروی هستیم که این مرز سال گذشته برای زوار گرامی بازگشایی شد و یک اتفاق خوب دیگر با مساعدت دولت عراق و تضمین امنیت از طرف عراقی، باز بودن ۲۴ ساعته این مرز بود.

وی اضافه کرد: طی تلاش‌های انجام شده و فراهم شدن امکانات مناسب، تا کنون حدود ۵۰ هزار زائر از مرز خسروی عبور کردند.

وزیر کشور ادامه داد: فضای خوبی با استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها نظیر مه پاش‌ها و ایجاد سایبان‌های جدید در حدود ۱۲ هزار مترمربع در این نقطه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه فضای نسبتاً مناسبی برای عبور و مرور زوار ایجاد شده است، گفت: توسعه دروازه‌های ورودی به عراق، ترمیم مسیرها و به نتیجه رساندن برخی مسیرها به جهت تسهیل رفت و آمد زائرین از اقدامات بسیار خوب در مرز خسروی است.

وحیدی افزود: به لطف خدا رفت و آمد و حمل و نقل در مرز خسروی راحت، تسهیل شده و بدون تمرکز و تراکم جمعیت است و در طرف دیگر مرز در پایانه متعلق به عراق نیز تلاش کردند تا وضعیت مناسبی برای حمل و نقل زائرین تا داخل عراق فراهم باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز از مرز مهران نیز بازدید شده است، اظهار کرد: عبور و مرور در مرز مهران و تسهیلات مناسبی فراهم بود و تا صبح امروز بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و تاکنون می‌توانیم بگوییم بیش از ۳۵۰ هزار نفر از این مرز عبور کردند.

تاکنون بیش از ۳۵۰‌ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند

وحیدی ادامه داد: در مرز شلمچه هم که امروز بازدید کردم، وضعیت خوبی حاکم بود و از زوار گرامی که سوال کردم ابراز رضایت داشتند و امیدواریم مجموع خدمتگزاران به زائران اعم از دولت و مردم بتوانند رضایت زائرین گرامی را در این سفر معنوی کسب کنند.

وی افزود: تا امروز صبح ۶۰۰ هزار نفر صبح از مرز عبور کرده بودند و اکنون شاید نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از مرز عبور کرده باشند و خوب است که زائرین عزیز با وجود تعدد مرزها، مرزهایی را من جمله مرز خسروی با توجه به زیرساخت‌های موجود انتخاب کنند تا راحت تر از مرز عبور کنند.

تاکنون بیش از ۳۵۰‌ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده‌اند

کد خبر 682699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.