وقوع حریق در حیاط منزل مسکونی در خیابان کهندژ

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر از وقوع حریق در حیاط یک منزل مسکونی واقع در خیابان کهندژ خبر داد.

مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت ۱۳:۰۰ امروز _جمعه سوم شهریورماه_ حریق منزل مسکونی بر اثر بی‌احتیاطی در سرخ کردن ذغال با پیک نیک به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی خمینی‌شهر گزارش شد.

وی با اشاره به سرایت شعله‌های آتش به وسایل و خودروی پارک شده در حیاط این منزل مسکونی، افزود: حادثه مذکور در خیابان کهندژ رخ داده بود و بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه شماره چهار عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و آتش را مهار کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر تصریح کرد: حریق پیک نیک، یکی از شایع‌ترین آتش‌سوزی‌ها هنگام سفر و تفریح است.

وی ادامه داد: در صورتی که واشر سر گاز پیک نیکی دچار خوردگی شده، مهره سر گاز پیک نیکی ترک داشته، سر گاز پیک نیکی کامل بسته و محکم نشده باشد، وقوع حریق انتظار می‌رود.

مرادیان گفت: اگر گاز پیک نیکی از قسمت گلویی شعله‌ور شد، در ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس به کمک یک دستمال پارچه‌ای، شیر فلکه را ببندید. اگر برای بستن شیر فلکه اقدام کردید، اما شعله خاموش نشد و نشتی ادامه داشت، مشکل از قسمت گلویی سیلندر گاز است یا شیر فلکه هرز یا شیر فلکه در اثر حرارت فاقد کارایی شده است.

وی اضافه کرد: هنگام آتش‌سوزی پیک نیک با در نظر گرفتن جهت وزش باد کولر یا باد طبیعی، بدون اضطراب سیلندر را با آرامش بردارید و هر طرف که باد می‌وزید، بچرخید تا شعله به سمت صورت‌تان نیاید و برای انتقال گاز پیک نیکی به فضای باز یا دور کردن از مواد قابل اشتعال اطراف اقدام کنید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: شعله را خاموش نکنید و اجازه دهید با گذشت زمان گاز داخل سیلندر کامل بسوزد و تمام شود.

کد خبر 682683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.