تامین ۱۰۰ تخت بیمارستانی و امکانات دارویی برای مقابله با گرمازدگی در مرز شلمچه

معاون وزیر بهداشت گفت: در بحث گرمازدگی زوار فضای بسیار خوبی در مجموعه شهید سلیمانی مرز شلمچه با ۱۰۰ تخت در نظر گرفته شده است، در این فضا نیازهایی مثل سرم به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین فرشیدی امروز_ جمعه سوم شهریورماه_ در بازدید از خدمات به زائران اربعین در مرز شلمچه اظهار کرد: فعالان حوزه بهداشت و درمان در ایام اربعین کار بزرگی را انجام می‌دهند، در دانشگاه علوم پزشکی آبادان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، در پایانه مرزی شلمچه نیروهای بهداشت در دو قسمت بسیار خوب در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تجربه اربعین سال گذشته کمک خوبی به نیروهای بهداشتی برای ارائه خدمت‌رسانی در اربعین امسال است.

معاون وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: نیروهای بهداشت در زمین آموزش موارد برای پیشگیری از بیماری در زمان خروج زائران از کشور اطلاعات خوبی ارائه می‌دهند و اگر علائمی مانند تب یا مشکوک به بیماری بودند، نمونه‌گیری و درمان همان جا صورت می‌گیرد تا از سرایت بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان برگشت به علت پیاده‌روی زیاد زائرین خسته هستند نباید معطل شوند، گفت: در بحث گرمازدگی زوار فضای بسیار خوبی در مجموعه شهید سلیمانی مرز شلمچه با ۱۰۰ تخت در نظر گرفته شده است، در این فضا نیازهایی مثل سرم به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

فرشیدی اضافه کرد: برای پیاده‌روی اربعین باید تمام استان، کشور و دانشگاه‌های معین کمک کنند هرچند همکاران فعال در مرز شلمچه به علت تجربه سال‌های گذشته بهترین عملکرد را دارا هستند.

کد خبر 682637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.