فرایند قانونی صدور ۵۳۰ سند در استان فارس به اتمام رسید

رئیس شورای قضائی استان فارس با اشاره به اتمام فرایند قانونی صدور ۵۳۰ سند، از زمان سفر رئیس قوه قضائیه گفت: دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان فارس در جهت رفع این معضل ۴۰ ساله نقطه عطفی برای مردم این شهرستان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رسانه مرکز قوه قضائیه، در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با سفر به شهرستان بختگان به بررسی میزان پیشرفت صدور اسناد مالکیت خانوارهای این شهرستان پرداخت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در این سفر یک روزه همچنین اسناد مالکیت فرمانداری و شبکه بهداشت این شهرستان را به مسئولین شهرستان اهدا کرد.

حجت الاسلام والسلمین موسوی ضمن حضور در اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان و بررسی فرایند صدور اسناد مالکیت‌های شهروندان، صاحبان املاک و ادارات و نهادهای این شهرستان در جلسه‌ای که با حضور مسئولان ذی زبط برگزار شد بر اجرای به موقع مصوبه سفر رئیس قوه قضائیه به استان در خصوص صدور اسناد مالکیت شهروندان تأکید کرد.

رئیس شورای قضائی استان فارس با بیان اینکه اتمام فرایند قانونی صدور ۵۳۰ سند، از زمان سفر رئیس قوه قضائیه تاکنون حاکی از همت همکاران در مجموعه ثبت استان و پیگیری‌های جدی قضائی و همراهی نهادهای اجرایی است گفت: دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان فارس در جهت رفع این معضل ۴۰ ساله نقطه عطفی برای مردم این شهرستان است.

حجت الاسلام والسلمین موسوی برخورداری مردم شهرستان بختگان و شهرآباده طشک از مالکیت بر املاک و مستغلات خود را یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنان خواند و تصریح کرد: حل این معضل ۴۰ ساله با ورود انقلابی رئیس قوه قضائیه محقق شد و همکاران ثبتی و قضائی شهرستان نیز در راستای تکمیل این اقدام و اجرای دقیق و به موقع مصوبات سفر به صورت شبانه روزی در حال انجام فرایند اداری صدور اسناد هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این سفر یک روزه از مردم شهرستان آباده طشک خواست تا ضمن مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن و همچنین اداره مسکن و شهر سازی این شهرستان جهت تشکیل پرونده اولیه و ثبت درخواست صدور اسناد مالکیت خود گفت: همانگونه که سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط برای صدور این اسناد پای کار آمده‌اند لازم است مردم و اشخاص حقیقی نیز در جهت تکمیل این فرایند اقدام کنند تا این امر مهم که از جمله مطالبات ۴۰ ساله مردم بوده در سریع‌ترین زمان انجام شود.

حجت الاسلام والسلمین موسوی همچنین بر نظارت مستمر کارگروه اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه بر روند صدور اسناد تأکید کرد و افزود: باید گزارش‌های روزانه و هفتگی اجرای مصوبات به حوزه ریاست دادگستری استان ارسال شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی که فرایند صدور اسناد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ سریعاً اعلام تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

کد خبر 682635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.