علت آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در رشت اتصال سشوار بود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: علت آتش سوزی یک منزل مسکونی در این شهر، اتصال در سیستم سیم‌کشی برق سشوار خاموش، متصل در پریز برق در مجاورت تختخواب و لحاف و تشک بود.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی یک منزل مسکونی غروب پنج شنبه_ دوم شهریورماه_ به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله دو خودرو اطفای حریق به همراه هفت آتش‌نشان و افسر ارشد به محل حادثه در بلوار هشت دی، کوچه انام اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی پیش از رسیدن مأموران آتش‌نشانی توسط مالک منزل تا حدودی کنترل شده بود و آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه به سرعت نسبت مهار کامل حریق اقدام کردند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه اتصال در سیستم سیم‌کشی برق سشوار خاموش، متصل در پریز برق در مجاورت لحاف و تشک بود، تصریح کرد: این حادثه در حالی رخ داد که مالک در آشپزخانه منزل حضور داشت اما در اتاق خواب، اتصال سشوار بر روی تختخواب باعث آتش‌سوزی و گسترش سریع حریق شد.

مؤمنی اظهار کرد: در این حادثه لوازم و اسباب و اثاثیه اتاق خواب منزل مسکونی در آتش سوخت و دچار دودگرفتگی شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به شهروندان توصیه کرد جهت پیشگیری از حادثه آتش‌سوزی پس از استفاده از لوازم برقی همچون سشوار, اتو, پنکه و فر، پیش از ترک محل حتماً دوشاخه وسیله برقی را از پریز برق جدا کنند.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 682631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.