۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
دمای هوای اصفهان خنک‌تر می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دما در شمال استان از فردا و سایر مناطق در روز یکشنبه پنجم شهریورماه خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار در طول امروز بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از فردا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، به ویژه در نیمه شرقی استان گاهی همراه با تندباد لحظه‌ای و گردوخاک خواهیم داشت که منجر به کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق و تا حدی مرکز استان خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: کاهش دما در شمال استان از فردا و سایر مناطق طی روز یکشنبه_ پنجم شهریورماه_ انتظار می‌رود.

وی تصریح کرد: از فردا در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید به ویژه در مناطق غربی و در شمال شرق همراه با گردوخاک محلی نیز پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق و تا حدی مرکز استان خواهد شد.

آقایی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف وزش باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در استان، گفت: فعالیت این سامانه از فردا آغاز شده و تا پایان وقت یکشنبه پنجم شهریورماه در مناطق مستعد تداوم دارد.

وی فعالیت وزش باد، گردوخاک، وقوع تندباد لحظه‌ای در اوایل شب در مناطق شمال شرق و شرق، خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هوا را از مخاطرات این سامانه دانست و اظهار کرد: شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوترآباد مستعد فعالیت‌های سامانه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا، قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها، احتمال اختلال در مسیرهای مواصلاتی با استان‌های سمنان و یزد از اثرات مخاطرات سامانه وزش باد و خیزش گردوخاک است.

وی تصریح کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

آقایی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 682625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    خدایا شکرت ،♥️♥️♥️اصفهانی های عزیز شهرتون انشالله همیشه سرسبز و خرم باشه با هوای خیلی خوب،♥️♥️♥️