۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
خاندوزی وارد استان مرکزی شد

همزمان با دومین روز از هفته دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی با استقبال استاندار مرکزی وارد استان مرکزی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با دومین روز از هفته دولت، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه، امروز_ جمعه سوم شهریورماه_ وارد استان مرکزی شد.

افتتاح برخی از پروژه‌های هفته دولت، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک، دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی و شرکت در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر اقتصاد به دیار آفتاب است.

خاندوزی وارد استان مرکزی شد

وابستگی ایران به نوسانات ارزی و دلار کاهش خواهد یافت

سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در اراک درباره مدیریت تورم اظهار کرد: در حوزه کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نوسانات ارزی و اساساً اصلاحاتی که در حوزه تجاری و ارزی کشور لازم است رخ دهد، سهم بالایی که شرکای راهبردی در تجارت خارجی پیدا کرده‌اند یکی از گام‌هایی است که به سمت مدیریت بهتر تورم کشور را پیش می‌برد.

وی با اشاره به بسته دولت برای مهار تورم در کشور افزود: بسته ویژه مهار تورم و رشد تولید دولت که در اردیبهشت‌ماه امسال با هدف تحقق منویات رهبری در شعار سال تدوین شده بود، هر روز به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: در برخی از شاخص‌های این بسته از جمله مدیریت نقدینگی، مهار نوسانات ارزی و کنترل قیمت خودرو از برنامه جلو است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه تاریخی و فرهنگ و تولید، ویژگی‌هایی برجسته دارد و تراز تولید در کشور است، اظهار کرد: این استان در تنوع محصولات صنعتی کشور رتبه یک و در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و جذب نیروی کار و تسهیل محیط کسب و کار جز بهترین استان‌هاست.

خاندوزی ادامه داد: استان مرکزی همچنین در سایر حوزه‌ها از جمله تولید محصولات کشاورزی نیز به عنوان استان نمونه، قابل طرح است.

وی تصریح کرد: مقرر شد در ایام هفته دولت و در دومین روز از این هفته با دیدار با مسئولان اقتصادی و مسئولان استان، پروژه‌های قابل افتتاح برای رفع مشکلات از نزدیک بازدید شود تا مصوبه‌ها در حوزه فعالیت‌های اقتصادی به افزایش سرعت رشد استان در تراز تولید کمک کند و شاهد شتاب بخشی به مسیر رشد و توسعه استان باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و مهار تورم گفت: منویات مقام معظم رهبری در این خصوص یکی از جامع‌ترین و فراگیرترین هدف‌گذاری‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این دستور تمام ابعاد مربوط به رشد بخش‌های اقتصادی، صنعت و کشاورزی و انرژی و خدمات و معیشت مردم و ثبات اقتصادی کلان و وضعیت نامناسب تورم را هدف‌گذاری کرده است تاکید کرد: دولت در این زمینه نیازمند یک بسته ویژه متفاوت از سال‌های گذشته بود که بتواند فرمان مقام معظم رهبری را به جد پیگیری کند.

خاندوزی وارد استان مرکزی شد

بهره‌برداری از سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک با حضور وزیر اقتصاد

سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک در دومین روز از هفته دولت با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی به بهره‌برداری رسید. ارزش این دستگاه که برای تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود حدود ۶۰۰ میلیارد ریال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه افتتاح این طرح با بیان اینکه سیتوآنژیوگرافی از طریق مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی وزارت بهداشت از طرف WHO به کشور تحویل شد، گفت: این دستگاه اولین دستگاه از سری جدید است که در این بیمارستان به بهره‌برداری رسید.

علیرضا امانی با اشاره به اینکه مقرر شده بود این طرح مهر و آبان به بهره‌برداری برسد اما با تلاش‌های گسترده در هفته دولت انجام شد، اظهار کرد: قراردادهای بیمه برای استفاده از این دستگاه ظرف چند روز آتی منعقد و پذیرش بیماران از هفته آینده آغاز می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در بدو ورود به اراک به مقام شامخ شهیدان نیز ادای احترام کرد و از پد هوایی بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهر هم بازدید کرد.

کد خبر 682598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.