علت حذف هواکش درِ موتور پژو ۲۰۷ + توضیحات ایران خودرو

شرکت ایران خودرو در خصوص حذف هواکش درِ موتورِ پژو ۲۰۷ توضیح داد.

به گزارش ایمنا، در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد که هواکش روی در موتور پژو ۲۰۷ حذف یا به گفته مسئولان ایران خودرو حذف شده است.

حالا پس از واکنش‌های مختلف در خصوص این اتفاق شرکت ایران خودرو بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرده و در آن به دلایل جابجایی یا حذف هواکش روی در موتور پژو ۲۰۷ اشاره کرده است.

جابجایی هواکش پژو ۲۰۷ برای رعایت استانداردهای ایمنی

شرکت ایران‌خودرو در پاسخ به انتشار تصویری از پژو ۲۰۷ تولیدی مطابق استانداردهای ۸۵ گانه، در مورد جابجایی هواکش روی در موتور این خودرو توضیحاتی ارائه کرد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرده است؛ جا به جایی هواکش از روی درِ موتور محصول پژو ۲۰۷ بر اساس الزامات استاندارد ۸۵ گانه، به منظور اجرای استاندارد حفاظت از عابر پیاده و حذف اجسام سخت و برآمده روی در موتور انجام شده است.

براساس این گزارش، در محصولات خانواده ۲۰۷، با اعمال استاندارد حفاظت از عابر پیاده، محل عبور هوا مانند محصول رانا به صورت شبکه‌ای بر روی حصیری زیر شیشه جلو در نظر گرفته شده است.

این گزارش می‌افزاید، هواکش روی درِ موتور، یکی از مشخصات ویژه ۲۰۷ محسوب می‌شود که مورد علاقه مشتریان جوان این خودرو است، اما براساس استاندارد حفاظت از عابر پیاده، حذف زائده‌های روی سطح درِ موتور الزامی است، زیرا فرض بر این است که در برخورد سپر جلو با پای عابر پیاده، عابر باید روی سطح در موتور پرتاب شود و هر گونه زائده و برجستگی روی در موتور باعث صدمه به ناحیه سر می‌شود و به همین دلیل دریچه روی درِ موتور ۲۰۷ جا به جا شده است.

گفتنی است، ۲۰۷ با استانداردهای ۸۵ گانه، هنوز تجاری‌سازی و وارد بازار نشده است.

کد خبر 682522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.