آیت‌الله ناصری برای حضور در انتخابات از آبروی خود مایه می‌گذاشت

سخنران مذهبی گفت: اگر لازم باشد عالم، در شرایطی که نیاز است از وجود و آبروی خود مایه می‌گذارد و در این راستا شاهدیم آیت‌الله ناصری برای حضور در انتخابات و مقاطع حساس نظام از آبروی خود مایه می‌گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، عصر امروز_پنجشنبه، دوم مرداد_ در اولین سالگرد رحلت آیت‌الله ناصری اظهار کرد: برای سلوک و رسیدن به درجات بالا در امور مادی و معنوی، بهره بردن از برنامه مناسب و الگوی درست شرط است و حضرت محمد (ص) در حدیث ثقلین به این موضوع اشاره کرده‌اند.

وی افزود: در قرآن دستورات کامل و جامع برای سعادت ما بیان شده به شرط آنکه قرآن را بخوانیم، به دستورات آن توجه و دستورات آن را عمل کنیم و در این راستا قرآن رافع تمام مشکلات و دردها خواهد بود.

این سخنران مذهبی ادامه داد: در ادامه این مسیر نیازمند الگو هستیم که بنا به بیانات حضرت محمد (ص)، الگو پیغمبر و اولاد ایشان است و هر شخصی می‌خواهد به ضلالت دچار نشود، باید به این کلام عمل کند.

وی با بیان اینکه در عصر غیبت باید به عالم رجوع کرد و از جهت کلامی و مشی سلوکی او را الگو قرار دهیم، گفت: طبق روایت امام صادق (ع) هرچه علم انسان بیشتر شود، افتادگی او نیز بیشتر است و در این راستا باید دنبال چنین اساتیدی بود.

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه ما منطقی به‌نام سالک‌پرستی نداریم بلکه مسلک‌پرستی داریم، افزود: باید ببینیم چه نگاهی به شخصی مانند آیت‌الله ناصری شده تا به این درجه رسیدند که مهدویت را با کلام و بیان خود به دیگران منتقل می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه در روایات بیان شده نزدیک عالمی شوید که شما را از کِبر به تواضع برساند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله ناصری شخصی بی‌ادعا بود و همیشه نظرها را به سمت امام زمان (عج) جلب می‌کرد.

این سخنران مذهبی با اشاره به تواضع آیت‌الله ناصری اظهار کرد: اگر لازم باشد عالم، در شرایطی که نیاز است از وجود و آبروی خود مایه می‌گذارد و در این راستا شاهدیم آیت‌الله ناصری برای حضور در انتخابات و مقاطع حساس نظام از آبروی خود مایه می‌گذاشتند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های علما تأکید کرد: غیر خدا در وجود آیت‌الله ناصری نبود، از طرفی زهد زیادی داشتند و زمانی که نزد ایشان می‌نشستیم شبهات از ذهن‌مان پاک می‌شد برخلاف عده‌ای که کاری جز شبه‌افکنی ندارند.

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه حسن خلق و مکارم اخلاقی در آیت‌الله ناصری وجود داشت، عنوان کرد: هرگاه نام آیت‌الله ناصری را می‌شنویم به یاد منتظر واقعی امام زمان (عج) می‌افتیم.

کد خبر 682506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.